همدان؛

70 درصد کودکان خیابانی خانواده دارند

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: بیش از ۷۰ درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند که پس از پذیرش به آغوش خانواده برمی گردند.

70 درصد کودکان خیابانی خانواده دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید الوند از پذیرش ۳۰۰ کودک خیابانی در سازمان بهزیستی همدان خبر داد و اظهار داشت: استان همدان دارای مراکز مداخله با بحران های اجتماعی است که شامل مرکز مشاوره کاهش طلاق، ساماندهی کودکان خیابانی، خانه سلامت، بازپروری، خانه های امن که براساس یک سیاست بازپیوند خانواده ، زمینه ورود این افراد به خانواده ها را با همکاری دستگاه های قوه قضاییه فراهم می کند.

وی افزود: در هر یک از مراکز مداخله با بحران های اجتماعی یک مشاوره حقوقی، روانپزشک، مددکار، روانشناس و کارشناسان علوم تربیتی وجود دارد که در تمامی مسائل امور اجتماعی مداخله می کنند.

الوند تصریح کرد: با توجه به اینکه آمارهای سازمان بهزیستی در پایان هر فصل ارائه می شود در سه ماهه سال جاری 380 نفر به صورت حضوری در مراکز اورژانس اجتماعی حضور یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 1600 تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر 55 تماس با خط 123 گرفته می شود که از این میزان 17 تماس مرتبط می باشدکه بیشترین تماس ها مربوط به طلاق، اعتیاد ، عدم تفاهم با اعضای خانواده بوده است.

الوند خاطرنشان کرد: تمام کسانی که مورد کودک آزاری، همسرآزاری و... قرار می گیرند و شهروندان می توانند با خط 123 تماس بگیرند و در کمترین زمان مددکار ان وارد مداخله شده و افراد آسیب دیده با گرفتن حکم قضائی به یکی از مراکز هفت گانه سازمان بهزیستی وارد خواهند شد و خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه کودکانی که مورد آزار قرار گرفته باشند در یکی از مراکز آموزش حمایتی کودک و خانواده پذیرش می شوند، گفت: دخترانی تا رنج سنی 18 سال که مورد آسیب قرار گرفته باشند وارد خانه های سلامت و زنان وارد مراکز بازپروری می شوند.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.