ساری

غرق شدن 79 تن در 124 روز

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از ابتدای خرداد تا دیروز، 79 تن در دریای مازندران غرق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عیسی طوسی ، دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران با اشاره به اینکه، میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای مازندران در مدت مشابه سال گذشته 86 نفر بوده است، گفت: امسال هشت نفر کمتر غرق شده اند.

وی افزود : شهرستان نوشهر با 18 نفر غرق شدگی، همچنان بیشترین میزان غرق شدگان را در میان سایر شهرستان های ساحلی استان به خود اختصاص داده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تاکید کرد: دلیل این امر نیز به ورود بیشتر گردشگران به این شهرستان مربوطه می شود.

طوسی به تلاش بیشتر مسئولان استان مازندران برای تداوم روند کاهش غرق شدگی در آبهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: 215 نفر در سال 92 غرق شدند که هم اکنون این رقم به 78 نفر رسیده است.

دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای استان مازندران با تاکید بر اینکه نجات حتی یک نفر نیز برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود : امیدواریم میزان غرق شدگی در آبهای مازندران به حداقل ممکن رسد.

طوسی از نجات بیش از سه هزار و 266 نفر گردشگر که در دریا در حال غرق شدن بوده اند توسط ناجیان غریق خبر داد و گفت: این رقم در نوع خود بسیار قابل توجه است و از تلاش سخت ناجیان غریق در نوار ساحلی مازندران حکایت دارد.

وی افزود : اکثر غرق شدگان در شرایط نامناسب به دریا رفته اند و نسبت به تذکرات ناجیان غریق بی توجهی کرده اند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص آشنایی مردم با مخاطرات شنا کردن در دریا از طریق رسانه ها و به خصوص فضای مجازی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی مردم تصور می کنند شنا کردن در دریا با استخر تفاوتی ندارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران افزود : حدود هزار نفر ناجی غریق در طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین استان مازندران به طور مستمر از ابتدای خرداد ماه امسال مشغول خدمات رسانی به گردشگران بوده اند.

طوسی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال غرق شدگی ناجی غریق نداشته ایم، گفت : امسال ناجیان غریق بیمه مسئولیت مدنی شده اند تا اگر دچار سانحه شدند بتوان خسارات آن را از طریق بیمه تامین کرد.

وی گفت : پیش از این مدت زمان فعالیت طرح های ساماندهی دریا در مازندران از 31 خرداد ماه تا 31 شهریور ماه اعلام شده بود اما باتوجه به تعطیلات عید سعید غدیر در روزهای پایانی تابستان و ایجاد امکان سفر بیشتر برای گردشگران، مدت زمان فعالیت طرح های ساماندهی دریا تا دوم مهر ماه تمدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار