ساری؛

افزایش 10 درصدی گردشگران خارجی

اقامت گردشگران خارجی 6 ماه گذشته در مازندران 10 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 340 هزار نفر شب گردشگر خارجی6 ماه گذشته در مازندران اقامت داشتند که 10 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به اقامت این افراد در اماکن اقامتی رسمی است،افزود: با توجه به حضور برخی گردشگران خارجی در اقامت گاه های غیر رسمی مازندران آمار حضور گردشگران خارجی بیشتر از این رقم است .

معاون گردشگری مازندران گفت: گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق مشتری دائمی بازدید از جاذبه های طبیعی مازندران هستند اما پای گردشگرانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به استان باز شده است .

وی گزینه انتخابی اکثر گردشگران خارجی برای اقامت را خانه مسافرهای روستایی یا جنگلی اعلام کرد و افزود: به دلیل نداشتن پروانه برخی از ویلاهای استیجاری مازندران ، آمارهای دقیقی از تعداد حضور مسافران نیست.

حسنی با بیان اینکه از مجموع 8 هزار ویلای استیجاری کمتر از یک هزار ویلا پروانه فعالیت گرفتند، افزود: گستردگی و پراکنده بودن خانه مسافرها در نقاط مختلف مازندران به عنوان اصلی ترین مساله برای شناسایی این واحدها است.

معاون گردشگری مازندران گفت: خانه مسافر در برخی استان های گردشگری تنها در یک یا دو شهر وجود دارد اما در مازندران به دلیل پراکندگی جاذبه های طبیعی و تاریخی ، این خانه مسافرها در تمام مناطق شهری و روستایی وجود دارد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار