مشهد؛

زنگ سرشماری در مدارس استان نواخته شد

همزمان با آغاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، زنگ سرشماری با حضور استاندار خراسان رضوی نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در این مراسم گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 همزمان با سراسر کشور از امروز سوم مهر ماه جاری به مدت 22 روز و به صورت اینترنتی آغاز می شود.

وی افزود: سرشماری امسال در سه مرحله شامل روش اینترنتی از سوم تا 24 مهر و مرحله اجرایی و میدانی از 25 مهر تا 25 آبان ماه با مراجعه به منازل و نیز مرحله تلفنی برای خانوارهای غایب انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین بار سرشماری به صورت داوطلبانه و اینترنتی انجام می شود. بر این اساس خانوارها می توانند در فاصله زمانی تعیین شده به سامانه www.sarshomari95.ir مراجعه کرده و سئوالات را پاسخ دهند.

رئیس ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 خراسان رضوی، زمان عملیات میدانی این سرشماری را هم از 25 مهر به مدت 31 روز اعلام کردو افزود: در این مرحله هزار و 934 آمارگیر اصلی و ذخیره حضور دارند که هزار و 757 آمارگیر اصلی و 137 نفر هم ماموران ذخیره هستند.

رشیدیان تاکید کرد: به روز رسانی اطلاعات و تهیه ی آمار به روز و دقیق، نیاز اساسی برنامه ریزی برای توسعه ی کشور محسوب می شود.

وی نقش آموزش و پرورش را در آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده های آنان تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: بهره گیری از توانمندی معلمان در این راستا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.