اراک؛

ضرورت جمع آوری گوشی های قاچاق

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : جمع آوری گوشی قاچاق را به بهانه گرانی نباید به تاخیر انداخت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: جمع آوری گوشی های قاچاق را به بهانه گرانی نباید به تاخیر انداخت.
مهدی مقدسی با اشاره به جمع آوری گوشی های تلفن همراه قاچاق از فروشگاه ها و مراکز خرید از مهرماه ، گفت:مبارزه با قاچاق کالا فرآیندی است که از مبادی ورودی مرزها تا محل توزیع ادامه دارد و کنترل در هر مرحله اهمیت خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه اجناس واحدهای صنفی به ویژه گوشی های تلفن همراه باید شناسه دار شوند، افزود:سازمان تعزیرات،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان اصناف باید درخصوص طرح جمع آوری کالاهای قاچاق سنجیده و با دقت عمل کنند.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح ریجستری برای گوشی های تلفن همراه فعال اجرا نمی شود، ادامه داد:کنترل اصالت تلفن همراه در هنگام فروش صورت می گیرد  و ریجیستری هزینه جدیدی را به مصرف کننده، ‌فروشنده یا توزیع کننده کالا تحمیل نخواهد کرد.
 مقدسی با بیان اینکه حدود 80 درصد گوشی های تلفن همراه قاچاق هستند و عوارض گمرکی پرداخت نکرده اند،یادآور شد:زمانیکه این گوشی ها از دسترس خارج شوند، قاچاق محسوب شده و دیگر مقرون به صرفه نیست و باید از مبادی قانونی وارد کشور شوند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح رجیستری و جمع آوری گوشی های قاچاق از مغازه ها تبعاتی به همراه دارد،افزود:دولت باید با پذیرفتن تبعات رجیستری این طرح را به طور کامل اجرا کند و از اجرای آن شانه خالی نکند.
مقدسی بااشاره به امکان افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه با جمع آوری گوشی های قاچاق از سطح بازار،ادامه داد:افزایش قیمت موقتی است،بنابراین نباید مبارزه با قاچاق کالا را به بهانه گران شدن محصولات به تاخیر انداخت و برای جلوگیری از رانت می توان عوارض گمرکی را کاهش داد تا گوشی ها از مبادی قانونی وارد کشور شود و افزایش قیمتی صورت نگیرد.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، مقدسی ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.