اراک؛

بررسی راه اندازی مجدد کارخانه قند شازند

در سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به شازند بر راه اندازی کارخانه تعطیل شده قند شازند تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سه تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سفر به شازند ضمن بازدید از کارخانه تعطیل شده قند از دستور کار قرار گرفتن این کارخانه خبر دادند.
سعید باستانی یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی دیروز و امروز به اتفاق اعضای کمیسیون صنایع و معادن در استان مرکزی حضور پیدا کرده و مشکلات و مسائل موجود در صنایع و معادن استان را مورد بررسی قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه امروز هم به دعوت نماینده مردم شازند در مجلس، برای بازدید از صنایع در این شهرستان حضور پیدا کردیم اظهار کرد:  کارخانه قند شازند متعلق به بنیاد مستضعفان هست با توجه به اینکه کارخانه های قند در کشور تولیدشان مقرون به صرفه است باید مشکلات این کارخانه مورد بررسی قرار بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: این کارخانه ظرفیت اشتغال مستقیم تا 400 نفر را به صورت فصلی دارد و امیدواریم که با پیشنهادهای مشخصی که از سوی شهرستان شازند به کمیسیون ارائه خواهد شد؛ از توان و ظرفیت کمیسیون صنایع و معادن و وزارت صنعت و معدن جهت راه اندازی این کارخانه استفاده شود.
 در ادامه مسئولان از کارخانه بهنوش نیز بازدیدی به عمل آورده که در نهایت مقرر شد گزارش کارشناسی هر دو کارخانه به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شده تا در آن کمیسیون مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
گفتنی است کارخانه قند شازند در سال 1317 در شهر شازند احداث و آغاز به کار کرد و محصول تولیدی آن در کل کشور دارای کیفیت بالا و زبانزد بوده است.
در طی مدت فعالیت کارخانه، چند بار بازسازی شده و تا سال 89 نیز فعالیت داشت اما به دلیل برخی مسائل از جمله واردات بی رویه شکر این کارخانه به تعطیلی کشیده شده و تولید قند و شکر از توجیه افتاد.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، کمیسیون ، مجلس ، کارخانه ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.