یاسوج؛

بیش از 2 هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: 148هزار دانش آموز در 2 هزار و 870مدرسه در 13منطقه آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع پور گفت: 148 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی این استان راهی کلاس درس شدند.

وی اظهارکرد: درقالب پروژه مهر کار ساماندهی معلمان و آماده سازی مدارس در مناطق 13 گانه آموزشی این استان همراه با برنامه ریزی و نظارت لازم برای شروع به موقع سال تحصیلی انجام گرفته است.

زارع پور با اشاره به کمبود معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان به ویژه شهرستان بویراحمد، گفت: با توجه به افزایش شمار دانش آموزان ابتدایی بیشترین نیاز معلم با حدود 100 نفردر سال تحصیلی جدید در این مقطع پیش بینی می شود.

وی ترکیب جمعیتی دانش آموزان پسر نسبت به دختران در سطح مدارس استان را نیز 51 به 49 درصد ذکر کرد.

زارع پور تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه وبویر احمد را سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: 16 درصد جمعیت دانش آموزی این استان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هشت هزار و 442 نفر از این تعداد در مهدهای کودک، 9 هزار و 482 نفر در مدارس ابتدایی غیردولتی، سه هزار و 916 نفر در مراکز و مدارس از راه دور و 2 هزار و 606 نفر در مدارس غیرانتفاعی در دوره متوسطه تحصیل می کنند.

زارع پور گفت: تعداد کل دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته نیز 147 هزار نفر در مقاطع مختلف بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 75 هزار و 780 نفر در دوره ابتدای ، دوره متوسطه اول 30 هزار و 26 نفر، دوره متوسطه اعم از نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای نیز 23 هزار و 772 نفر بودند.

زارع پور با بیان اینکه بیش از 14 هزار و 500 معلم، مربی و کادر اجرایی در آموزش و پرورش استان وظیفه هدایت و امر آموزش دانش آموزان در بیش از 9هزار کلاس را عهده دار هستند، افزود: بیشترین نیاز معلم و نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی است.

زارع پور گفت: 14هزار و 950 نوآموز کهگیلویه و بویراحمدی سالجاری نیز روانه کلاس درس شدند.

با آغاز بهار تعلیم و تربیت، هشت هزار و 600 غنچه پیش دبستانی و 10 هزار و 374 دانش آموز دوره اول متوسطه با برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کهگیلویه وبویراحمد سال تحصیلی (95-96) را آغاز کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد دانش آموزان کلاس اولی در سال تحصیلی سالجاری نسبت به سال تحصیلی گذشته در این استان حدود 105 درصد رشد داشته است.

علی شیر زهرایی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز در سال تحصیلی جدید(95-96) در سطح استان حدود 2درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: 77 هزار و 679 دانش آموز در مقطع ابتدایی در یکهزار و 313 مدرسه در قالب چهار هزارو 406 کلاس درس سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

زهرایی تصریح کرد: 850 دانش آموز با نیازهای ویژه آموزشی امسال نیز در 71 مدرسه استثنایی در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه پایه های اصلی علم و دانش از دوره اول ابتدایی آغاز می شود خواستار توجه و اهتمام بیش از پیش معلمان و اولیای دانش آموزان نسبت به شیوه تدریس، یاددهی و فراگیری صحیح و مطلوب دانش و تعلیم و تربیت آنها شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.