یاسوج؛

اختصاص اعتبار به بافت فرسوده گچساران

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای بازسازی سه هزار واحد مسکونی این شهر اختصاص یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلام رضا تاجگردون در نشست ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی گچساران اظهار داشت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد که تاکنون کارشناسی های مربوطه سه هزار واحد آن انجام شده است.

وی گفت:بر اساس تعهدات و مصوبات گذشته تا پایان سالجاری بیش از یکهزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان تعیین تکلیف می شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت خواهد شد.

تاجگردون تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

وی بیان کرد: تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت برساخت و ساز و هزینه انشعاب های آب، برق و گاز به صورت رایگان از دیگر حمایت های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متولیان امر و مسئولان اجرایی زمینه لازم را برای ترغیب مردم شهر دوگنبدان به منظور استقبال از این طرح مهم فراهم کنند.

تاجگردون ابراز داشت: بیش از 680 نفر نیز برای دریافت تسهیلات تاکنون به دفتر نوسازی بافت فرسوده گچساران مراجعه و تشکیل پرونده دادند.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای مسکونی تاکنون بیش از 163 واحد تخریب شده است.

تاجگردون اظهار داشت: 107 مورد از واحدهای موجود در بافت فرسوده دوگنبدان به متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی تعلق دارد که از این تعداد 40 واحد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه با بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان نمای محلات این مناطق تغییر خواهد کرد افزود: تاکنون بیش از 300 واحد موجود در بافت فرسوده دوگنبدان تخریب شده که امیدواریم تا پایان سالجاری این آمار به سه برابر افزایش یابد.

برپایی مسابقه نقاشی با موضوع بازسازی بافت فرسوده، برگزاری نشست های توجیهی و استفاده از روش های فرهنگی و تبلیغی برای استقبال ساکنان بافت فرسوده گچساران برای نوسازی منازل خود و زیبا سازی نمای بافت فرسوده از مهمترین مصوبات این نشست بود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.