گرگان؛

کوتاه تر شدن فرآیند رسیدگی به پرونده ها در محاکم گلستان

فرآیند رسیدگی به پرونده ها در محاکم گلستان، کوتاه تر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کمیته کنترل دادخواست در محاکم بدوی و تجدید نظر گلستان پرونده ها پیش از ارجاع به دادگاه ، توسط کارشناسان حقوقی کارآزموده بررسی و  نقایص موجود در آن ، رفع می شود.

هادی هاشمیان افزود: به علت  تعداد زیاد پرونده های ورودی به دادگستری های استان ، از روز ثبت پرونده در محاکم تا روز رسیدگی آن توسط قاضی، ممکن است چند ماهی طول بکشد .

گفت : در موارد زیادی مشاهده شده ، در روز رسیدگی به علت نقص مدارک و یا اشتباه موضوع دادخواست ، پرونده برگشت داده شده است.

 هاشمیان افزود : برگشت پرونده ها ، علاوه بر طولانی کردن فرآیند رسیدگی ، سرگردانی و ناراحتی طرفین پرونده را نیز در پی داشت .

وی اضافه کرد :  از زمان  استقرار این کمیته  از 15 تیر تا کنون فقط در دادگاه تجدید نظر استان ، بیش از 300 پرونده  پیش از نوبت دهی برای رسیدگی ، به دلیل نقص یا به دادگاه بدوی برگشت داده شده اند یا پس از رفع نقص نوبت دهی شدند.   

هاشمیان گفت : استقرار این کمیته یکی از مهم ترین گام های دادگستری استان برای  افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و کمک به احقاق حق  مردم است .




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.