گرگان؛

راه اندازی دادگاه های تخصصی خانواده در گلستان

دادگاه های تخصصی خانواده در گلستان راه اندازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت : این دادگاه ها با هدف اجرای ماده 1 قانون حمایت از خانواده در گرگان و گنبد کاووس آغاز به کار کردند.

هادی هاشمیان افزود : در این دادگاه ها حضور قضات مشاور زن، الزامی است و این افراد پس از جلسه رسیدگی ، سه روز فرصت دارند نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب و مستدل به دادگاه ارائه کنند.

وی ادامه داد : قاضی صادر کننده ی رای ، باید در دادنامه ی خود به نظر قاضی مشاور، اشاره کند و چنانچه با نظر وی مخالف است نیز باید دلیل آن را در رای خود ، ذکر کند.

هاشمیان خاطر نشان کرد: تشکیل دادگاه های تخصصی خانواده در حوزه های قضایی ، علاوه بر این که برای زنان به عنوان یکی از طرفین پرونده های خانواده ، آرامش بخش است به قضات نیز این امکان را می دهد تا برای رسیدگی به پرونده های خانواده و سوق دادن آن به سمت سازش طرفین ، بیشتر وقت بگذارند.

در گرگان با تغییرات جدید شعبه ی 12 حقوقی سابق تبدیل به یک حقوقی شد ، پرونده های شعبه ی 13 حقوقی به شعبه 8 حقوقی فرستاده شد و شعبه ی 3 حقوقی شعبه ی اول دادگاه تخصصی خانواده شد ، شعبه ی 7، 8 و شعبه ی اول به ترتیبب شعبه ی دوم ، سوم و چهارم دادگاه تخصصی خانواده شدند.

در گنبد کاووس هم شعب 6 و 7 دادگاه حقوقی به ترتیب به شعب تخصصی اول و دوم خانواده تبدیل شدند.

گلستان 18 حوزه ی قضایی دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.