کرمانشاه؛

آموزش و پروش نیازمند مشارکت دستگاه‌ها

مشاور وزیر آموزش و پرورش معتقد است، آموزش و پرورش ماهیت فرابخشی دارد و به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل را حل و فصل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سید رحیم میرشاه ولد  گفت: آموزش و پروش به تنهایی از عهده همه مسائل بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر است.


وی ادامه داد: لزوم مشارکت سایر دستگاه‌ها در آموزش و پرورش از شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها مشهود است که دستگاه‌های مختلف و متعددی عضو آن هستند.

به گفته این مسئول، این مشارکت صرفا از بعد مالی نیست و مشارکت سایر بخش‌ها را در طراحی برنامه‌هایی که به موفقیت آموزش و پرورش منجر شود، نیاز داریم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: با این وجود در بسیاری از نقاط خصوصا مناطق دورافتاده آموزش و پرورش به تنهایی حضور دارد و خدمت رسانی می‌کند. برای مثال ما 120 مدرسه تک نفره و صدها مدرسه زیر پنج دانش‌آموز در نقاط دورافتاده کشور داریم که فقط آموزش و پرورش در آنها حضور دارد.

میرشاه ولد در بخش دیگری از سخنان خود اولیاء دانش‌آموزان را خطاب قرار داد و از آنها خواست توجه روحی و روانی ویژه‌ای به فرزندان خود داشته باشند و فقط به نیازهای مادی آنان توجه نکنند.

وی یادآوری کرد: بسیاری از دانش‌آموزان از بعد مالی مشکلی ندارند، اما در بعد توجه به نیازهای روحی و روانی گلایه دارند و لازم است در جلساتی که بین اولیا و مربیان مدارس برگزار می‌شود، زمانی هم به خود دانش‌آموزان اختصاص داده شود تا به بیان مشکلات خود بپردازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به مربیان و معلمان مدارس، اظهار کرد: اگرچه این قشر زحمت زیادی می‌کشند، اما برخی از زحمات آنها به نتیجه نمی‌رسد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان نیز خواست تلاش خود را بیشتر کنند و گفت: این تلاش زمانی بیشتری می‌شود که ظرفیت روحی و روانی خود را بشناسند.

میرشاه ولد خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که نمره خوب نمی‌گیرند یا ترک تحصیل می‌کنند ظرفیت وجودی خود را خوب نشناختند، این ظرفیت در بخش‌های مختلف اندیشیدن، تشخیص جایگاه و ... است.

به گفته این مسئول، گاهی موانعی هم بر سر راه پیشرفت دانش آموزان وجود دارد که عمدتا در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و دانش آموزان باید این آسیب ها را بشناسند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.