اردبیل؛

کاهش میزان خاموشی شبکه برق در اردبیل

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: میزان خاموشی شبکه برق‌ در این استان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌وری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود خاموشی در آینده نزدیک به صفر برسد.

وی با تأکید به تأثیرات انرژی در ابعاد مختلف زندگی جوامع گفت: هم اینک ضریب نفوذ برق در بخش روستایی اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: در شش شهرستان استان هیچ آبادی بدون برق نداریم و در چند روستای قشلاقی نیز پوشش برق برای سال‌های آینده برنامه ریزی شده است.

آذرنژاد با اشاره به اقدام دولت در خرید تضمینی برق از سوی بخش خصوصی تصریح کرد: در خصوص تولی برق سرمایه‌گذار بخش خصوصی در گرمی فعال شده و ۱۰ طرح دیگر نیز در دست بررسی است.

وی گفت: استان اردبیل پتانسیل‌های قابل توجهی برای تولید انرژی بادی و زمین‌گرمایی دارد و مستعد فعالیت بخش خصوصی در راستای تولید برق است.

معاون امور عمرانی استاندار با تأکید به اینکه هم اینک تولید برق بیش از مصرف آن است، افزود: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی تولید به مراتب افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، خاموشی ، شبکه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.