اردبیل؛

برخورداری 99 درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق نیروی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌رضا علی‌زاده در مراسم افتتاح پنجمین نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد٬ اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مناسبی از پنجمین نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمال‌غرب کشور که به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود به انجام رسیده به طوری که 366 مقاله در راستای محورهای این نشست به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد مقاله 47 مورد توسط هیئت داوران انتخاب شده و طی روزهای آینده ارائه می‌شود.

وی افزود: در قالب برگزاری این نشست که در طی 2 روز به انجام می‌رسد 10 کارگاه نیز برگزار می‌شود و نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت توزیع نیروی برق در محل این نشست برپا شده که امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها به چشم‌انداز جهانی صنعت برق در سال 2025 برسیم که خوشبختانه گام‌های موثری در این مسیر برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق نیروی استان اردبیل گفت: 3 محور اصلی برای چشم‌انداز جهانی صنعت برق در سال 2025 متشکل از هوشمندسازی حل تضاد بین کربن و انرژی و افزایش قابلیت شبکه‌های توزیع نیروی برق بوده است که تمامی سعی ما نیز برای حرکت در این مسیر و عبور از روش سنتی است و باید بتوانیم از روش‌های بهره‌برداری نوین و هوشمندسازی شبکه نهایت استفاده را بکنیم.

علی‌زاده در رابطه با وضعیت توزیع نیروی برق در اردبیل تصریح کرد: حدود بیش از 505 هزار و 780 نفر شرکت توزیع نیروی برق اردبیل هستند که در واقع بیش‌ترین مشترکان شرکت توزیع نیروی برق در استان با بیش از 82 درصد متعلق به مصارف خانگی است که ما بقی مشترکان شامل واحدهای تجاری٬ صنعتی٬ کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه بیش از 99 درصد روستاهای اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند که در این رابطه استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر بوده و فقط در چند روستای کم‌تر از 10 خانوار و برخی قشلاق‌ها برق نداریم که تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات مورد نیاز٬ این مناطق را نیز از نعمت برق برخوردار سازیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.