اردبیل؛

استان اردبیل بیش از مصرف خود برق تولید می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مقدار برق تولیدی در این استان بیش از میزان مصرف آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد افزود: هم اکنون در اردبیل بیش از مقدار مصرفی برق تولید می شود و با توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در آینده نزدیک در این استان بیش از سه برابر مقدار مصرف برق تولید خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم و اساسی برق در زندگی مردم و جامعه اظهار کرد: ضریب نفوذ برق در روستاهای استان اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در6 شهرستان استان اردبیل هیچ روستا و آبادی بدون برق نداریم و فقط در مناطق قشلاقی بعضی از شهرستانها برق وجود ندارد که برای پوشش آنها در سال آینده برنامه ریزی شده است.

آذرنژاد گفت: خاموشی شبکه برق در اردبیل به حداقل رسیده است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته خاموشی در آینده نزدیک به صفر برسد.

وی خرید تضمینی برق را از سیاست های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: در همین راستا پروژه تولید برق در شهرستان گرمی توسط بخش خصوصی در حال اجراست و 10 طرح دیگر نیز در دست بررسی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به توسعه انرژی خورشیدی در استان افزود: استان اردبیل پتانسیل های قابل توجهی برای تولید انرژی بادی و زمین گرمایی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به تعویض یک هزار و 200 کیلومتر ازشبکه فشار ضعیف هوایی مسی برق استان با کابل خود نگهدار اظهار کرد: تلفات پائین انرژی، کاهش قطعی ها و خاموشی های ناخواسته، کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از استفاده غیر مجاز از برق، بهبود وضعیت بهره برداری از شبکه ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده برروی آنها، افزایش ایمنی در هنگام کار برروی خطوط ، کاهش خسارات، ضایعات ناشی از برق گرفتگی و حفظ و رعایت مبلمان و زیبایی شهر از جمله مزایای استفاده از کابل های خود نگهدار می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.