لرستان؛

صادرات 11 هزار رأس دام از لرستان به خارج از کشو ر

11 هزار رأس دام از لرستان به خارج از کشو ر صادر شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال جاری 11 هزار رأس دام به ارزش  یک میلیون و 300 هزار دلار از لرستان  به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات دام از لرستان در مقایسه با پارسال کاهش یافته است افزود :نیمه نخست سال گذشته  42 هزار رأس دام سبک از استان صادر شد.

بازدار اضافه کرد: متأسفانه در صادرات دام زنده استان با مشکل مواجه هستیم، در بحث مجوز صادرات با مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 میلیون دلار دام از استان لرستان به بازارهای هدف صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سال گذشته 10 هزار تن صیفی‌جات و سبزیجات از محصولات کشاورزی استان صادر شد و در سال جاری تاکنون 11 هزار و 500 تن صیفی‌جات و سبزیجات صادر شده است.

بازدار یادآور شد: باید برای برخی از محصولات کشاورزی استان چون انگور، سیب‌زمینی، سیب درختی، زردآلو و... صنایع فرآوری در نظر گرفت چراکه این محصولات در صورتی که فرآوری نشوند و بازار فروش نداشته باشند برای استان چالش خواهند شد.

وی با اشاره به سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان لرستان خاطرنشان کرد: باید از حجم بالای برخی از محصولات کشاورزی استان مانند سیب‌زمینی استفاده کرد؛ لرستان آمادگی دارد که برای شب عید سیب درختی کل استان‌های کشور را تأمین کند.

بازدار گفت: وجود کارخانه چیپس در استان و فرآوری سیب‌زمینی استان به وسیله صنایع تبدیلی راهکارهایی جهت استفاده از تولید مازاد محصول در استان است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.