لرستان؛

ثبت بیش از 100 تعاونی در لرستان بنام بانوان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه سال اخیر به نام بانوان استان لرستان، 116 واحد تعاونی ثبت شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اشتاب افزود: طی سه سال دولت تدبیر و امید، تعاونی با عضویت 941 نفر عضو به ثبت رسیده است.
 
 آشتاب، اظهار داشت: تعاونی های مزبور، تعهد کرده اند که در صورت به بهره برداری رسیدن کامل، تعداد یک هزار و 154 نفر اشتغال در سطح استان ایجادشده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ادامه داد: بیشترین تعداد تعاونی بانوان تشکیل شده استان مربوط به خرم آباد و سلسله هرکدام  25درصد از تعاونی های تشکیل شده و کمترین تعداد تعاونی بانوان ثبت شده استان نیز مربوط به بروجرد با 8.1درصد است.
 
وی بیان کرد:  همچنین تعداد تعاونی های تشکیل شده بانوان استان 43.6 درصد کل  تعاونی های تشکیل شده استان را به خود اختصاص داده است.  
 
آشتاب با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در استان لرستان در رابطه با کاهش نرخ بیکاری موفق عمل کرده است، تصریح کرد: در پایان سال 93 براساس آمار مرکز آمار کشور نرخ بیکاری در استان لرستان 14.9 درصد بود ولی در پایان سال 94 باز هم براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان لرستان به 13.3درصد کاهش یافت و رتبه‌ نرخ بیکاری لرستان در بین استان‌های کشور پنجم شد؛ طبیعی است اینکه استان در این مدت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی گوناگونی کلید خورد خودش میزان اشتغال را افزایش  و  نرخ بیکاری را کاهش داده است.
انتهای پیام /ا
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.