مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی پیش از موعد 1 هزار و 139 کارگر مشاغل سخت در لرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ علی آشتاب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: درشش ماهه نخست امسال هزار و 139کارگر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشتند بازنشسته شدند.

وی تعداد پرونده‌های متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور را هزار و 606 پرونده برشمرد و عنوان کرد: برای بررسی این پرونده‌ها 55 جلسه در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استان تشکیل شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: از هزار و 606 درخواست‌ ارائه شده در کمیته‌ها هزار و 139درخواست مورد تائید قرار گرفت که برای اقدامات بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب بیان کرد: مطابق با بخش اول بند (ب) تبصره 2 قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، با داشتن حداقل بیست سال متوالی و یا بیست و پنج سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند بدون شرط سنی می توانند درخواست خود را به اداره کار و امور اجتماعی استان جهت طرح در کمیته های استانی ارائه نمایند .

وی در رابطه چگونگی کارهای سخت و زیان‌آور، گفت: کار سخت و زیان آور کاری است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد است و به‌مراتب تنشی بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.