رویارویی تاریخی کلینتون و ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی

نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پس از ماه‌ها جدال، برای نخستین بار رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی درباره اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نوشت: قطار انتخابات آمریکا پس از 18 ماه امشب به یکی از مهمترین ایستگاه‌های خود می‌رسد. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ – نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری‌خواه – امشب برای اولین بار در یک مناظره انتخاباتی 90 دقیقه‌ای در برابر ده‌ها تماشاچی و میلیونها بیننده تلویزیونی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. 

در ادامه این مطلب آمده است: آنها در شرایطی اولین مناظره از 3 مناظره انتخاباتی خود را راس ساعت 9 امشب (4 و 30 دقیقه بامداد فردا به وقت تهران) برگزار می‌کنند که تاریخ معاصر انتخابات آمریکا تاکنون نامزدهایی به منفوری آنها به خود ندیده است. بنابراین، کلینتون و ترامپ در حالیکه امشب پیروزی در مقابل یکدیگر را اولویت اول خود قرار داده‌اند، قطعاً‌ نیم‌نگاهی نیز به تغییر برداشت مردم آمریکا و افزایش محبوبیت خود در میان آنها خواهند داشت. 

اداره مناظره امشب بر عهده «لستر هولت» مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکاست. در حالیکه طی هفته گذشته ستاد انتخاباتی ترامپ، هولت را به جانبداری از دموکرات‌ها متهم کرده است، ستاد انتخاباتی کلینتون نیز مدعی شده است که او برای راستی‌آزمایی اظهارات فردی که استاد تحریف حقایق و بیان اظهارات خلاف واقع است، از قدرت کافی برخوردار نیست.

با این حال، «جانت براون،» مدیر کمیته برگزاری مناظره‌های ریاست جمهوری، معتقد است که هولت به خوبی می‌تواند مناظره کلینتون و ترامپ را آنگونه که باید مدیریت کند. 

به گفته منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی کلینتون، نامزد دموکرات‌ها طی یک ماه گذشته در چندین مناظره آزمایشی شرکت کرده و «فیلیپ رینس» دستیار نزدیک او به خوبی توانسته است نقش بدل ترامپ را برای او بازی کند. ظاهراً رینس با شناخت خوبی که از خصوصیات اخلاقی و رفتاری کلینتون دارد و مطالعات زیادی که برروی شخصیت ترامپ انجام داده است، به خوبی توانسته است پیش از مناظره واقعی امشب به کلینتون نشان دهد فرد مغروری که بیشتر عمرش را در دنیای تجارت گذرانده و همواره به شم بالای اقتصادی خود افتخار می‌کند، در یک مناظره انتخاباتی چه رفتاری ممکن است از خود نشان دهد. 

مسئله دیگری که باعث داغ‌تر شدن مناظره امشب می‌شود، نزدیک شدن آرای کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی است. در حالیکه کلینتون کمتر از 2 ماه پیش فاصله خود با ترامپ را در نظرسنجی‌ها دو رقمی کرده بود، بر اساس آخرین نظرسنجی ملی انجام شده با 46 درصد محبوبیت، تنها 2 درصد جلوتر از ترامپ است. بنابراین، چنانچه ترامپ در مناظره امشب بتواند صلاحیت خود را برای اداره کاخ سفید و فرماندهی کل نیروهای مسلح به مردم آمریکا ثابت کند، می‌تواند یک گام بزرگ دیگر خود را به پیروزی در برابر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده نزدیک کند. 

در این میان، امتیاز بزرگی که ترامپ در برابر کلینتون در اختیار دارد، غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار او در یک مناظره مستقیم انتخاباتی است. کلینتون تاکنون بارها در مناظره‌های سیاسی و انتخاباتی مختلف حضور داشته است و این مسئله یک امتیاز بزرگ برای او به شمار می‌رود؛ اما ترامپ برای او و بیشتر مردم آمریکا یک شخصیت ناشناخته است و همین ناشناختگی ممکن است برای کلینتون گران تمام شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار