فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌ها کمتر شد

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اختلاف آرای "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ" در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به 2 درصد رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیکاگوتریبون؛ نظرسنجی مشترک واشینگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می‌دهد در فاصله یک روز مانده به مناظره حساس "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات، و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فاصله این دو رقیب به کمترین سطح از ابتدای کارزار انتخاباتی رسیده است.

مناظره کلینتون و ترامپ دوشنبه برگزار می‌شود و آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کلینتون با 46 درصد آرا در صدر و ترامپ با 44 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. این نخستین بار است که اختلاف این دو نامزد انتخاباتی در نظرسنجی‌ها تا این اندازه نزدیک به هم می‌شود. تحلیلگران سیاسی معتقدند مشکلات جسمانی که اخیرا برای کلینتون بوجود آمد و وضع سلامت وی را در هاله‌ای از ابهام فرو برد، موجب تردید رای دهندگان شد و حتی برخی به سمت ترامپ متمایل شدند. 

پس از کلینتون و ترامپ، "گری ارل جانسن،" نامزد حزب لیبرترین، با 5 درصد و "جیل استاین،" نامزد حزب سبز آمریکا، با یک درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بررسی نظرسنجی آن دسته از آمریکایی‌هایی که برای حضور در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) ثبت نام کرده‌اند نیز نشان می‌دهد، کلینتون و ترامپ هر دو 41 درصد آرا را به دست آورده‌اند، جانسن 7 درصد و استاین 2 درصد آرا نظرسنجی را کسب کردند. از هر 10 شهروند آمریکایی که قصد رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آتی را دارد، 8 نفر اعلام کردند بطور قطع مناظره دوشنبه شب را تماشا خواهند کرد.  44 درصد معتقدند کلینتون پیروز این مناظره خواهد بود و 34 درصد شانس ترامپ را برای غلبه بر کلینتون در مناظره بالاتر می‌دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار