نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد کلینتون همچنان میان نامزد‌های انتخاباتی پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ان‌بی‌سی نیوز"، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نسبت به دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه کلینتون – 6 درصد محبوبیت بیشتری دارد. این دو نامزد قرار است روز دوشنبه هفته آینده در نخستین مناظره انتخاباتی شرکت کنند.

نتایج این نظرسنجی که پس از بهبود بیماری ذات‌الریه کلینتون و بازگشت وی به دور رقابت‌ها انجام شد، نسبت به نظرسنجی‌ها هنگام بیماری وی، برتری بیشتری را برای این نامزد دموکرات نشان می‌دهد.

در این نظرسنجی، 43 درصد رای دهندگان آمریکایی اعلام کردند از کلینتون حمایت خواهند کرد. طرفداران ترامپ 37 درصد از این جامعه آماری گزارش شده اند. "گری جانسون" -- نامزد حزب لیبرترین – و "جیل استاین" – نامزد حزب سبز آمریکا – نیز به ترتیب 9 و 3 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است اشتیاق رای دهندگان به کلینتون و ترامپ در سطح تقریبا برابری قرار دارد. 78 درصد حامیان ترامپ اعلام کردند برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بسیار مشتاق هستند. این در حالی است که 75 درصد رای دهندگان به کلینتون برای شرکت در انتخابات آمریکا ابراز اشتیاق کرده اند.

علی‌رغم برتری کلینتون، برتری ترامپ در این است که آمریکایی‌ها همچنان خواستار ایجاد تغییر در کشورشان هستند. 49 درصد رای دهندگان آمریکایی در این نظرسنجی اعلام کردند به نامزدی رای خواهند داد که تغییرات گسترده‌ای را متوجه دولت آمریکا کند. همچنین، 48 درصد رای دهندگان با اظهارات ترامپ که گفته بود آمریکا در حال تضعیف شدن است و اقتصاد این کشور در چند سال اخیر بهبود نیافته است، موافق هستند. این در حالی است که 45 درصد آمریکایی‌ها معتقدند همانگونه که کلینتون در سخنانش گفته بود، آمریکا در حال پیشرفت است و اقتصاد نیز رونق خواهد یافت.

این نظرسنجی به صورت مشترک به وسیله ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال، از 16 تا 19 سپتامبر (26 تا 29 شهریور) انجام شد. در این نظرسنجی از 1000 رای دهنده آمریکایی به وسیله تلفن ثابت و تلفن همراه مصاحبه شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار