در اظهاراتی برای کسب رای اقلیت‌ها در انتخابات؛

ترامپ: سیاه‌پوستان در آمریکا در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد سیاه‌پوستان این کشور در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، به عقیده دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا، جامعه سیاه‌پوستان این کشور در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در یک سخنرانی انتخاباتی در منطقه «کنانسویل» در کارولینای شمالی اعلام کرد وضع جامعه سیاهپوستان آمریکا در بدترین شرایط قرار دارد. وی رو به تعداد اندک سیاه‌پوستان حاضر در این سخنرانی کرد و بار دیگر جمله معروف خود را به زبان آورد: «شما چیزی برای از دست دادن ندارید.»

ترامپ در ادامه اظهار کرد: «ما می خواهیم مناطق مرکزی شهرهای آمریکا را از نو بسازیم؛ زیرا سیاهپوستان آمریکا در بدترین وضع ممکن قرار دارند. شما نگاهی به این مناطق بیندازید؛ هیچ گونه فرصت آموزشی و شغلی در آن وجود ندارد و امنیت در پایین ترین سطح است. این بدترین وضع ممکن است. می‌خواهم بگویم مناطقی مانند افغانستان امن تر از برخی مناطق آمریکاست.»

ترامپ در حالی معتقد است وضع کنونی سیاه‌پوستان رقت‌انگیز است که جامعه سیاهپوستان آمریکا تاریخی پرفراز و نشیب از برده داری گرفته تا قوانین جیم کرو (جداسازی نژادی) پشت سر گذاشته است.

اوباما در واکنش به سخنان ترامپ، وی را به شدت مورد سرزنش قرار داد و گفت: «شاید از زبان رقیب هیلاری شنیده باشید که سیاه‌پوستان آمریکا در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند؛ اما واقعیت این است که او عصر برده داری و قوانین جیم کرو را فراموش کرده است.»

نامزد جمهوری خواهان در آخرین تلاش های خود می کوشد رای سیاه‌پوستان آمریکا را به دست آورد؛ اما این تلاش تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است و درصد آرای احتمالی ترامپ در نظرسنجی های انتخاباتی تغییر قابل توجهی نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار