مشهد؛

برگزاری همایش ملی سالمندان سراسر کشور در مشهد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: همایش ملی سالمندان از تاریخ ۷ تا ۱۰ مهرماه و در آستانه این روز در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن مسعودیان‌راد افزود: این نکته حائز اهمیت است که جمعیت کشور ما به‌سوی سالمندی پیش می‌رود وهرم سنی کشورنیز این موضوع را تایید می‌کند پس باید با توجه ویژه‌ به سالمندان، این موضوع مدنظر برنامه‌ریزان کشور قرار بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: باید در باره ی مسائل بیمه‌ای، معیشت و سلامت آنان اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد تا سالمندان آینده‌ای کم دغدغه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دهم مهرماه نیزاین همایش درحرم مطهررضوی و با سخنرانی تولیت آستان قدس برگزار می شود، افزود: در این همایش از 300 سالمند در حوزه‌هایی چون هنر، قرآنی، شعر، علمی وغیره تقدیر می‌شود.

مسعودیان‌راد اظهار داشت: این 300 نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از کل استان‌های کشور بوده که برای هر استان تقریبا 10 نفر در نظر گرفته شده که هزینه‌های این همایش از طریق حامیان و خیران تامین شده است.

وی در ارتباط با مراسم جشن شکوفه‌ها اظهار داشت: امسال نگاهی متفاوت به این موضوع داشتهایم، در گذشته پایگاه‌ها هزینه‌‌بر و نظم نداشتند اما امسال این طرح در دو مرحله ی، نیمه پایانی شهریورو 7 تا 10 مهرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی تصریح کرد: از جمله تعییرات ما محدودکردن این موضوع به یک هفته خاص نیست بلکه به دنبال استمرار آن در کل سال هستیم و امسال به دانش‌آموران غیر تحت پوشش نیز که از طریق رابطین فرهنگی در مدرسه‌ها شناسایی شده‌اند کمک کرده‌ایم.

مسعودیان‌راد گفت: ما بالغ بر 577 هزار صندوق صدقه در کل استان داریم که درآمد شش ماهه آنها 102 میلیارد ریال بوده است، در ارتباط با صندوق صدقات مشکل سرقت از این صندوق‌ها را داریم که برای رفع آن اقدام به مقاوم‌سازی صندوق‌ها و کوتاه‌کردن زمان تخلیه صندوق‌ها را انجام داده‌ایم و برای حل این مشکل مردم می‌توانند به ما کمک و از روش‌های الکترونیکی همچون شماره #1*8877* ما را یاری کنند.

انتهای پیام// ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.