ادعای سخنگوی کاخ سفید: روسیه به افراطی گری در سوریه دامن می‌زند

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اقدامات روس‌ها در سوریه به افراطی‌گری در این کشور دامن می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود اتهاماتی علیه روسیه مطرح و مدعی شد اقدامات روس‌ها در سوریه به افراطی‌گری در این کشور دامن می‌زند.

وی در خصوص شکست طرح آتش‌ بس در سوریه که بین آمریکا و روسیه مورد توافق قرار گرفته بود نیز اظهار داشت: آمریکا قرار نبود برای دست ‌یابی به صلح در سوریه امتیازی بدهد.

ارنست مدعی شد آمریکا به مبارزه برای نابودی داعش و همچنین سایر گروه‌های افراطی ادامه می‌دهد.

وی در خصوص قانون شکایت شهروندان آمریکایی از سعودی‌ها در مورد پرونده یازده سپتامبر نیز گفت: این قانون نه تنها بر روابط آمریکا با عربستان سعودی بلکه بر روابط این کشور با بسیاری از کشورهای جهان تاثیر می‌گذارد. وی به دریافت نامه‌ای در این خصوص از اتحادیه اروپا نیز اشاره و تصریح کرد اوباما این قانون را وتو کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در خصوص وجود لابی سعودی برای جلوگیری از تصویب قانون مزبور ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: نمی‌داند که لابی احتمالی سعودی‌ها تا چه حد بر تصمیم دولت آمریکا تاثیر گذاشته باشد. وی همچنین گفت نمی‌داند که آیا می‌شود به تلاش‌های اسرائیل برای تاثیر گذاشتن بر سیاست‌های آمریکا هم لابی اطلاق کرد یا نه؟

ارنست همچنین 4 روز مانده به پایان فرجه تصویب قانون بودجه دولت فدرال از اینکه جمهوری ‌خواهان در کنگره به وظیفه خود عمل نکردند و دولت فدرال را بار دیگر در خطر تعطیلی قرار داده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد رئیس جمهور آمریکا در خصوص وضعیت شهر حلب، در حال مشورت با مشاوران نظامی خود است.

وی با اشاره به کمک آمریکا به ایزدی‌های عراق و دخالت آمریکا در بنغازی لیبی اظهار داشت وضعیت حلب با ایزدی‌های عراق و بنغازی متفاوت است و دخالت نظامی آمریکا در حلب به ‌مراتب از دو مورد قبلی با شرایط پیچیده‌تری مواجه است.

ارنست با بیان اینکه دست‌ یابی به راه حل دیپلماتیک در خصوص سوریه بسیار مشکل است، مدعی شد تردیدها در خصوص اراده روسیه برای دست‌ یابی به چنین راه حلی هر روز افزایش می‌یابد. شرایط در سوریه بدتر می‌شود و نیروهای اسد و روسیه هر روز از سلاح‌های بیشتری برای حمله به بیمارستان ها و افراد غیرنظامی استفاده می‌کنند. این امر نه‌ تنها غیراخلاقی است بلکه با اهداف و راهبردهایی که روس‌ها رسما آنها را اعلام کرده‌اند در تعارض است.

وی در خصوص دست‌یابی به توافق دیگری با روس‌ها در سوریه نیز گفت :تصور حصول چنین توافقی تا زمانی که روس‌ها به تعهداتی که تاکنون پذیرفته‌اند، عمل‌نکرده‌اند، مشکل است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد به‌ نظر می‌رسد روس‌ها آن نفوذی را که ادعا می‌کنند بر دولت بشار اسد ندارند. روس‌ها نه ‌تنها در انجام تعهداتشان شکست خورده‌اند بلکه در حال تشدید راهبردهایی هستند که آتش‌بس قرار بود آنها را متوقف کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار