رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اجرای طرح سراسری جمع آوری و معدوم سازی کالاهای قاچاق در سطح عرضه کلان و خرده فروشی در بخش صنعت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ یارالله نصیری اعلام کرد: جمع آوری کالاهای قاچاق در بازارهای فروش مرحله جدید و گام محکم دیگری برای حمایت از تولید ملی و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.  

نصیری اضافه کرد: در این مرحله جمع آوری و معدوم سازی گروه های کالایی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی با اولویت لوازم خانگی انجام می شود.  

وی افزود: با توجه به شرایط بازار و در جهت کمک به اصناف و بازاریانی که تاکنون از این دستور العمل اطلاع نداشته و از عواقب این طرح آگاه نبودند در ابتدا به شیوه های ارشادی و آگاه سازی صنوف مربوطه اقدام می شود و سپس در مراحل بعدی و در صورت عدم رعایت موضوع و اصرار آنان بر فروش کالاهای قاچاق با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.  

نصیری گفت: عرضه کنندگان کالاهای خارجی باید علاوه بر ارائه فاکتور خرید معتبر از نمایندگی های مجاز، کد 10 رقمی رهگیری کالاهای وارداتی گمرکات کشور را نیز به همراه داشته باشند.  

وی اظهار کرد: در این طرح قضات تعزیرات حکومتی، نمایندگان سازمان و ادارات ذیربط از جمله مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی، اماکن، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه های صنفی مربوطه بازرسان این سازمان را همراهی خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.