شیراز؛

عزاردای های ماه محرم وصفر اگر همراه با شور باشد ارزشمند است

در آستانه فرارسیدن ماه خون قیام ماه محرم همایش مشترکی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بیضا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام والمسلمین درویشی امام جمعه و رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر بیضا ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای ارزشمند دوران دفاع مقدس براحیاء امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) هدف از قیام خودرا احیاء دین اسلام، امربه معروف ونهی از منکر بیان می کند که این بیانگر اهمیت امر به معروف ونهی از منکر است.

 امام جمعه بیضا تصریح کرد: امام راحل(ره) فرموده اند: این محرم  وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است منظور خود ماه محرم وصفر نیست بلکه حوادث واتفاقاتی است که دراین دوماه به وقوع پیوسته وباعث زنده ماندن دین اسلام شده است.

وی بااشاره به تلاش های گسترده دشمان دین خدا درزمینه ایجاد تحریف دربرپایی عزاداری هاگفت: بدون شک آن عزاداری اثرگذار ومقبول است که همراه با شور وشعور باشد بنابراین باید مداحان ،ذاکران و عزاداران به این نکات توجه ودقت لازم را در برپایی عزاداری های ماه محرم وصفر داشته باشند.

قبل از سخنان امام جمعه بیضا سرگرد پاسدار علیرضا مویدی فرمانده مرکز مقاومت بسیج سپاه بیضا به تشریح اهداف این همایش پرداخت وگفت: ائمه جماعات ،فرماندهان پایگاه های مقاومت وهیئت های مذهبی باید محور اصلی اجرای برنامه های فرهنگی ومذهبی به ویژه عزاداری های ماه محرم وصفر باشند.

این همایش با حضورائمه جماعات ،هیئت امناء مساجد،هیات مذهبی ،وفرماندهان پایگاه های مقاومت و مسئولین محلی برگزارشد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.