یاسوج؛

اکیپ‌های مختلف در مسیر کوچ عشایر مستقر شدند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع کوچ پاییزه از استقرار اکیپ‌های بهداشتی، دامپزشکی و انتظامی در مسیر کوچ پاییزه عشایر این استان خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی‌پور با اشاره خدماتی که اداره‌کل امور عشایر به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیش از 11 هزار خانوار عشایر کوچ‌رو وجود دارد.

وی با بیان اینکه فصل کوچ پاییزه عشایر استان آغاز شده و به مرور عشایر در حال کوچ به مناطق قشلاقی هستند، اظهار کرد: این عشایر از مناطق ییلاقی استان‌های اصفهان و فارس به مناطق قشلاقی استان ما در پاییز کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی اداره‌کل امور عشایر استان و ادارات عشایر شهرستان‌های استان برای همیاری برای کوچ عشایر به مناطق قشلاقی استان خبر داد و گفت: تا 15 آبان این همکاری برای ورود کامل عشایر به استان و استقرار در مناطق قشلاقی وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم اکیپ‌های دامپزشکی و هم نیروی انتظامی و مراکز بهداشتی و درمانی در طول مسیر برای همکاری با عشایر مستقر شده‌اند تا مشکلات احتمالی آنها را برطرف کنند.

وی با درخواست از عشایر برای رعایت نکات ایمنی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته ایمنی این است که عشایر در شب حرکتی نداشته باشند.

علی‌پور گفت: در حال حاضر 90 درصد جمعیت عشایر استان با کامیون کوچ می‌کنند و تنها 10 درصد عشایر کوچ سنتی دارند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.