امروز نیاز به ولایت مداری بیش از هر زمان دیگر است

امام جمعه باخرز گفت: جنگ ما جنگ حق علیه باطل بوده و هست و با ولایت مداری و جهاد کبیر می توان مقابل استکبار ایستاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه باخرز در یادواره ۹ شهید جهادگر تربت جام که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار گردید با اشاره به جنگ حق علیه باطل در تمام دروران ها تصریح کرد: این نبرد در دو دوره تاریخی بیشتر نمایان شده است، در زمان رسول خدا و در دورانی که جمهوری اسلامی پرچم ولایت مداری را بدست گرفته است.

وی تقابل حامیان باطل در برابر حق را در چهار محور نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقصاد دانست و گفت: از زمان پیامبر تا امروز در تقابل با آل یهود در این جنگ همه جانبه هستیم و امرو به لطف خدا و جانفشانی شهیدان جنگ نظامی بر طرف گردیده است اما جنگ سیاسی به شدت در جریان است و با کمک جنگ فرهنگی قوت گرفته است و ابزار فشار برای تسلیم جنگ اقتصادی می باشد.

حجت الاسلام مهدی امجدی زاده شعب ابی طالب را نماد استقامت اسلامی در جریان جنگ اقتصادی دانست و گفت: هر وقت در اسلام شاهد پیشرفت بودیم مدیون جریان ولایت و ولایت مداری امت اسلام بوده ایم که حفظ این نعمت وظیفه امروز ما می باشد ونهادینه کردن آن بیش از هر زمانی لازم است.

امام جمعه باخرز ولایتمداری را رمز مهم پیروزی در مقابل تهاجم دشمنان در هر مقطعی دانست و گفت: هر زمان ضربه ای به اسلام وارد شد بر اثر کمبود و ضعف در ولایتمداری بوده است.

وی افزود : ولایت مداری و ولایت محوری تنها جریانی است که در تمام تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام درهر مقطعی امت اسلامی و ارزش های اسلامی را تقویت و دشمن را به عقب رانده است.

حجت الاسلام مهدی امجدی زاده با بیان اینکه دشمنان از طریق نفوذ و تضعیف جایگاه رهبری با استفاده از هجمه های رسانه ای و سخرانی ها در دانشگاه ها دنبال فاصله انداختن میان مردم و وولایت هستند اظهار داشت: این مطلب که می گویند رهبری نباید فردی و باید شورای رهبری باشد یکی از پروزه های نفوذ دشمن بود که در لندن تصمیم گیری شد و امروز بعضی از مسئولان این سخنان را تکرار می کنند مردم حق دارند شک کنند که بعضی ها نفوذ کرده اند.

امام جمعه باخرز باتوجه به ۳۰۰هزار شهید این کشور که مهمترین خواسته آنها تبعیت از ولایت بوده است بیان کرد: چرا بعضی ها تبعیت نمی کنند، امر ولایت موضوعی اعتقادی است و کسی که تبعیت از ولایت نداشته باشد حقوق که می گیرد حرام شرعی است.

حجت الاسلام امجدی زاده با بیان این که نباید فقط در هفته دفاع مقدس به فکر شهیدان و جانبازان باشیم افزود: درس بزرگ شهدا این است که در زمان نفوذ باید حول محور ولایت مانع نفوذ دشمن شد و این موضوع که گفته می شود بودجه کشور هزینه ساخت راه شود نه سلاح بوی نفوذ می دهد و مردم هوشیار باشند.

وی امروز را زمان جهاد کبیر دانست و با بیان فرق آن با جهاد اصغر که جنگ در میدان نبرد است، تصریح کرد: چهاد کبیر یعنی بصیرتی که باعث می شود در مقابل استکبار ایستاده و قیام کنیم پس دشمن را نگا کنید ببینید از کجا می خواهد نفوذ کند و با تحلیل سد کنید و نگذارید نفوذ کند.

امام جمعه باخرز افزود: اسلام امروز رشد کرده و جهان نگاهش به ماست پس نگذاریم در جبهه حق کسی حرف باطل بزند و نگوئیم که او از سابقه داران است و جریان جنگ احزاب از این لحاظ برای ما مهم است که در این جنگ کسانی که با پیامبر بودند مقابلش صف آرایی کردند و مقابل پیامبر ایستادند و امروز این افراد را بشناسیم و مقابل آنها قیام کنیم.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.