دلخوش در مجلس عنوان کرد

دستگاه‌های اجرایی اطلاعات لازم را به مرکز پژوهش‌ها ارائه نمی‌کنند

نماینده مردم صومعه سرا گفت:دستگاه‌های اجرایی اطلاعات لازم را به مرکز پژوهش‌ها ارائه نمی‌کنند و این مسئله جای نقد دارد.

ابراهیمی میرحسینی/*ضرورت نظرخواهی نماینده مرکز پژوهش‌ها در جریان بررسی طرح‌های مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا طی تذکری با استناد به مواد 145 و 147 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در کشورهایی که مجالس آن از احزاب بهره می‌برند مراکز تحقیقاتی متنوعی دارند لذا به دلیل اینکه مجلس  ما  حزبی شکل نمی‌گیرد توقعاتی را از مرکز پژوهش‌های مجلس به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس بازوی تخصصی مجلس است، تأکید کرد: بنده معتقدم این مرکز باید تقویت و همچنین مجهز به نیروهای متخصص  و مجرب باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین بنده معتقدم دستگاه‌های اجرایی اطلاعات لازم را به مرکز پژوهش‌ها ارائه نمی‌کنند و این مسئله جای نقد دارد و دستگاه‌های اجرایی باید با مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری کنند.

دلخوش در ادامه با طرح پیشنهادی بیان داشت:‌بنده از هیئت رئیسه مجلس خواهش می‌کنم اگر ممکن است این مرکز همچون سخنگوی برخی کمیسیون‌ها نظرات خود را درباره برخی طرح‌ها، در مجلس عنوان کند.

در ادامه علی لاریجانی در واکنش به تذکر کاظم دلخوش گفت: پیشنهاد شما را در هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم و علی‌القاعده نباید منع آیین نامه‌ای وجود داشته باشد، لذا اگر مشکلی نبود پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، صومه سرا ، دلخوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار