راهبرد جدید برای ترامپ: تمرین، تمرین و تمرین

با اینکه بسیاری از تحلیلگران، کلینتون را پیروز مناظره انتخاباتی اخیر می‌دانند، مشاوران ترامپ از عملکرد نامزد جمهوری‌خواه راضی نیستند.

راهبرد جدید برای ترامپ: تمرین، تمرین و تمرین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: مشاوران دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از تغییر تمرکز ترامپ بر اهداف وی در جریان مناظره انتخاباتی با هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – اظهار نگرانی می‌کنند. آن‌ها قصد دارند با تمرین بیشتر در پرسش‌ها و پاسخ‌های احتمالی، دونالد ترامپ را برای دور بعدی مناظرات انتخاباتی با کلینتون آماده کنند.

با این‌حال، برخی از نزدیکان ترامپ اظهار کردند ممکن است وی از انجام این تمرین‌ها سر باز زند.

با اینکه بسیاری از تحلیلگران سیاسی اعلام کردند کلینتون پیروز مناظره اخیر بوده است، روز سه شنبه دونالد ترامپ تلاش کرد با یادآوری نتایج برخی از نظرسنجی‌های غیراصولی، خود را پیروز این مناظره بخواند. ترامپ به مشاوران خود نیز گفت در 30 دقیقه نخست این مناظره عملکرد مناسبی داشته است.

اکنون یک رویکرد خاص برای نامزد حزب جمهوری‌خواه در نظر گفته شده است. پیش از آنکه مشاوران ترامپ بتوانند وی را برای دور بعدی مناظرات انتخاباتی آماده کنند، آن‌ها باید وی را متقاعد کنند تنها یک حمله راهبردی و نظام‌مند می‌تواند آرای کلینتون را کاهش دهد. مشاوران ترامپ گفتند وی را برای مناظره بامداد روز سه شنبه آماده کرده بودند اما وی در این مناظره، پاسخ‌های که پیشتر به وی گوشزد شده بود را ارائه نکرد. متحدان جمهوری‎خواه ترامپ نیز معتقدند وی باید از نقاط ضعف کلینتون برای حمله به این کاندیدا استفاده کند.

مشاوران ترامپ عملکرد وی را در این مناظره تحسین کردند و از او حمایت کردند. اما آن‌ها درباره توقف حمله به کلینتون درباره مسائل تجاری و به جای آن موضع گیری سرسختانه در ادامه مناظرات نگران هستند. 7 نفر از مشاوران ترامپ در مصاحبه‌هایی – که درخواست کردند نامشان در آن‌ها ذکر نشود – درباره عملکرد ترامپ در بامداد سه شنبه در مقابل کلینتون اظهار نارضایتی کردند.

ترامپ نیز تمامی قصورها را از جانب مواردی جز خودش می‌داند. وی گفت مجری این مذاکره علیه وی رفتاری تهاجمی داشته است و درباره مسائل مختلفی مانند یک شکایت علیه شرکت ترامپ که در سال 1973 تنظیم شده بود، سوال‌هایی مطرح کرده است.

هیلاری کلینتون که برای این مناظره بسیار آماده بود، توانست بهتر رقیب خود را عصبانی کند. هنگامی که این دو نامزد درباره مسئله تجارت سخن می‌گفتند، کلینتون مسئله دریافت وام ترامپ از پدرش را پیش کشید. به طور معمول، موضوع گفتگو به وسیله نامزدها مطرح می‌شود و مجری‌های این مناظره نقش چندانی در آن‌ها ندارند. با این‌حال، دونالد ترامپ به پرسش‌های مجری این برنامه اتکا کرد.

برخی از مشاوران ترامپ قصد دارند در تمرین‌ها سعی کنند مانند کلینتون، عصبانیت ترامپ را برانگیزند تا بتوانند عکس‌العمل‌های وی را تغییر دهند. برخی دیگر نیز معتقدند بهتر است ترامپ بر حسب نیازش در مناظره بعدی – که به احتمال زیاد شماری از رای دهندگان از وی پرسش خواهند کرد – آماده شود. ترامپ تجربه زیادی در توجه به زبان بدن و نحوه حرکت در این گونه مناظرات ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار