اردبیل؛

770میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده استان اردبیل هزینه شد

استاندار اردبیل از اختصاص و هزینه کرد مبلغ 770 میلیارد ریال اعتبار در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده این استان در سال های 93 و 94 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: حدود 420 میلیارد ریال توسط شهرداری ها و 350 میلیارد ریال نیز توسط دستگاه های اجرایی در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های ناکارآمد طی 2 سال گذشته هزینه شده است که این مبلغ منهای اقدام های صورت گرفته در محله های هدف در سال جاری می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بافت های ناکارآمد درون محدوده شهری و به ویژه در مرکز شهرها واقع شده اند، ارایه تسهیلات به این واحدهای مسکونی باید در اولویت قرار داشته و محدوده مطالعاتی نیز همه بافت های ناکارآمد را دربر بگیرد.

خدابخش بیان کرد: برخی واحدهای مسکونی درون محدوده بافت های ناکارآمد شناسایی شده، به صورت قولنامه ای تملک شده و فاقد سند است که باید ابتدا نسبت به تعیین تکلیف و صدور سند قطعی ملک اقدام شود، گرچه مشکلاتی در این زمینه از جمله در شهرستان پارس آباد وجود دارد اما باید مشکلات به صورت موردی طرح و بررسی شود.

وی افزود: پیش از صدور سند نیز باید کاربری ها مشخص باشد و در این زمینه تعاملی بین دستگاه های ذی ربط صورت گیرد زیرا در مواردی کاربری عنوان شده در سند با کاربری که در طرح های جامع و تفصیلی برای عرصه و اعیان یک ملک پیش بینی شده، مغایر بوده و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و دولت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار