تبریز؛

50 درصد سالمندان استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

50 درصد از سالمندان بالای 60 سال استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت احترام و تکریم سالمندان گفت: وظیفه همه اقشار جامعه احترام و تکریم به سالمندان است و جوانان باید از تجربه سالمندان برای موفقیت در زندگی بهره ببرند.

ملامهدی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه امکاناتی از جمله پرداخت کمک معیشت، اعطای وام کارگشائی بدون بهره به افراد تحت پوشش و اعضای خانواده در راستای بهبود وضعیت زندگی و ارائه خدمات مشاوره قبل از ازدواج به جوانان و همچنین بیمه کردن افرادی که حائز شرایط بیمه هستند خواهد بود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: از برنامه های امسال کمیته امداد اعزام سالمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند، است که افراد علاقمند می توانند با مراجعه به این نهاد نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز گفت: در شش ماهه اول سال در آذربایجان شرقی 43 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

نجفعلی انتظاری با اشاره به اهمیت موضوع زکات گفت: زکات یک فرایند فرابخشی است بطوریکه به دستور مقام معظم رهبری بر شکل گیری شورای زکات و عضویت سازمان های مرتبط در این شورا تاکید شده است که متولی هزینه و جمع اوری زکات بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره)  گذاشته شده است.

وی افزود: آذربایجان شرقی جزوه پنچ استان اول کشور در جمع آوری زکات محسوب می شود بطوریکه امسال میزان جمع آوری زکات 150 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با اشاره به رویکرد جدید شورای مرکزی گفت: از محل درامد زکات در حال حاضر حداقل 60 درصد برای رفع نیاز فقرا و 40 درصد برای پروژه های عام المنفعه در نظر گرفته شده است.

انتظاری گفت: تاکنون موفق به استفاده از تمام ظرفیت زکات نشده ایم چراکه تعدد مراکز دریافت کننده زکات باعث نبود تمرکز در جمع اوری زکات شده است.

وی همچنین افزود: شهر تبریز به شهر بدون گدا معروف است و این نشاندهنده توجه مردم به مصارف زکات و صدقات است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار