تبریز؛

بیش از 8 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند

مدیر گروه سلامت جمعیت وخانواده استان گفت: بیش از 8 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که تامین نیازهای مادی وروحی آنها ضروری است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر رهبری درهمایش سلامت وتعالی خانواده در شهرستان بستان آباد بااشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر در استان در سن سالمندی قرار دارند گفت : بیش از 8 درصد جمعیت استان سالمند هستند وتامین نیازهای روحی ومادی آنها نیز ضروری است .

وی دراین رابطه از تشکیل وانسجام کانونهای بازنشستگی در استان خبر داد وگفت : تلاش میکینیم با تشکیل کانونهای جدید وانسجام کانونهای بازنشستگی فعلی همه سالمندان را در این کانونها عضو کنیم.

وی همچنین از تشکیل کانونهای دوستدار سلامت دراستان که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است بعنوان گام مهم در ارتقاء سلامت در استان یاد کرد وگفت: تاکنون 6کانون در شهرتبریز ایجاد شده وتاپایان سال در مراکز شهرستانهای استان نیز مراکز وکانونهای دوستدار سلامت ایجاد خواهد شد.

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی نیز در این همایش توجه به مشکلات روستاها را پایه واساس حل بسیاری از مشکلات در سطح کشور برشمرد وگفت: در همه زمینه ها از جمله در بهداشت ودرمان نیز روستاها اسا وپایه اصلی توسعه هستند چراکه اگر مشکلات روستاییان حل شود مهاجرت متوقف شده وبه تبع آن مشکلات حاشیه نشینی و برخی معضلات شهرها نیز کاهش می یابد.

وحدتی در ادامه اشتغال را دغدغه اصلی خانواده ها وجوانان برشمرد وگفت: بسیاری از مشکلات روانی وآسیبهای اجتماعی در جامعه ناشی از نبود شغل مناسب ودرآمد برای جوانان است که باید برای حل مشکل اشتغال جوانان فکری اساسی شود.

رئیس دادگستری شهرستان بستان آباد هم بااشاره به افزایش طلاق در جامعه ودر شهرستان گفت: امروزه توسعه شبکه های ارتباطی وحضور بدون علم وآگاهی جوانان در این فضا ها باعث ایجاد مشکلات فراوان در جامعه بویژه ایجاد شکاف درروابط اجتماعی وخانوادگی شده است.

فکور همچنین اجبار در ازدواج- ازدواجهای فامیلی- کاهش سن ازدواج در مناطق روستایی وفقدان آموزش ومهارت های زندگی را از جمله عوامل افزایش طلاق و کاهش استحکام خانواده ها برشمرد وگفت: اگرآموزشهای قبل از ازدواج در جامعه چه برای جوانان وچه برای خانواده های آنها جدی گرفته شده وبه طور صحیح اجرا شوند بسیاری از مشکلات فعلی به راحتی قابل حل خواهد بود.

فرماندار بستان آباد آخرین سخندران این همایش بود که با اشاره به سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت وخانواده بر حمایت دولت از خانواده های آسیب پذیر تاکید کرد وگفت: تقویت نهادهای حمایتی ، وافزایش بسته های حمایتی دولت از نیازمندان در همین راستا صورت میگیرد.

وی همچنین برنامه ریزی برای رشد 1/8 درصدی جمعیت کشور را نیازمند توجه به مشکلات اقتصادی ومعیشتی خانواده ها عنوان کرد وگفت: با افزایش رشد اقتصادی وتوانمند سازی خانواده ها می توان به رشد قابل قبول جمعیت وجلوگیری از پیری جمعیت در کشور دست یافت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.