تبریز؛

ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در استان خبر داد.‎

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام مظفری در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری ملکان گفت: بیش از 80 درصد پرونده های حقوقی در استان مربوط به معاملات اشخاص است که حجم بالایی از وقت دادگاه ها را می گیرد.

وی افزود: متاسفانه فعالان بنگاه های معاملاتی که بیشترشان سطح سواد بالایی نیز ندارند با اعمال ناشیانه و تنها برای سود بیشتر اقدام به معاملاتی می کنند که به دادگاه منتهی می شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: بنگاه باید فقط نقش دلال را داشته باشد و آنچه به معامله و سند مربوط می شود باید در ادارات ثبت و اسناد انجام شود.

حجت الاسلام مظفری به بعضی از تخلفات بنگاه های معاملاتی املاک و خودرو اشاره کرد و افزود: برخی از آن ها حتی در هنگام معامله سند را نیز به طرفین نشان نمی دهند و حتی بعضی معاملات از طریق اینترنت انجام می شود و بین چندین نفر دست به دست می شود بدون اینکه زمین و یا خورویی وجود داشته باشد.

وی گفت: ایجاد بستر لازم برای آسان کردن معاملات و کم کردن مراجعه به دادگاه یکی از اهداف ساماندهی مشاوران املاک و خودرو است.

امام جمعه ملکان نیز بر لزوم سعه صدر و تکریم ارباب رجوع در دادگستری ها و دادسرها تاکید کرد و افزود: فردی که برای نخستین بار برای کار حقوقی و احقاق حق خود به دادگاه مراجعه می کند باید با حفظ شئون اسلامی و کرامت با وی برخورد شود.

حجت الاسلام حافظ زمانی گفت: قوه قضائیه پناهگاه ضعفا و افراد ستمدیده است و از این رو باید نهایت تلاش خود را در این راستا انجام دهد.

در پایان این مراسم از خدمات 11ساله عسگر بالایی تجلیل و علیرضا اورنگی به عنوان رییس جدید دادگستری ملکان معرفی شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار