بجنورد:

اولویت بندی اقتصادی استان ها، گام نخست تحقق اقتصاد مقاومتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع موانع تولید و اولویت بندی اقتصادی استان ها، گام نخست در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از بجنورد ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی در بجنورد گفت:  اقتصاد مقاومتی، تغییر روش و رفتار اقتصادی است و این تغییر با بازتعریف اولویت بندی ها امکان پذیر می شود. 

علی ربیعی افزود: استان خراسان شمالی نیز با تمرکز بر گردشگری، کشاورزی و رفع موانع تولید می تواند در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به  نرخ بیکاری 11ممیز دو دهم درصدی استان خراسان شمالی گفت: مدیریت صحیح منابع بانکی و جذب سرمایه می تواند در رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری این استان تاثیر بگذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بررسی نکته نظرات و درخواست های مطرح شده در این نشست و طرح آنها در وزارتخانه های مربوط، تصمیم های مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.

ربیعی ساعتی بعد از نمایشگاه کارآفرینی استان در فرهنگسرای شهروند بجنورد بازدید خواهد کرد.

احمد میدری معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه در استان خراسان شمالی 10هزار کودک شناسایی شده اند که با وجود قرار داشتن در سن تحصیل، در مدرسه نام نویسی نکرده اند (فرار از تحصیل) گفت:  براساس تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، تا پایان آبان ماه، زمینه تحصیل این دانش آموزان را فراهم می کنیم.

استاندار خراسان شمالی نیز  با بیان اینکه از 16هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای احیای واحدهای تولیدی تعصیل و نیمه تعطیل کشور، سهم خراسان شمالی 422 میلیارد تومان است گفت:  389 نفر برای رفع مشکلات واحدهای خود در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که پس از تصویب حمایت از 230نفر آنان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،  پرونده 176 مورد آنها به بانک ها ارجاع شد.

محمدرضا صالحی در ادامه با اعلام هدف گذاری برای کشت و فراوری گیاهان دارویی در 4هزار هکتار از اراضی استان افزود: امیدواریم در مرحله اول با  کشت این گیاهان در هزار و 500 هکتار، زمینه اشتغال هزار و 630 نفر را فراهم کنیم.

وی همچنین به هزینه شدن سرمایه های بانکی خراسان شمالی در استان های دیگر، ابراز امیدواری مرد با وضع قوانین جدید زمینه سرمایه گذاری بیشتر در استان فراهم شود.

هادی قوامی و عبدالرضا عزیزی دو نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز  در این نشست با اشاره به رتبه 30خراسان شمالی در شاخص تولید ناخالص ملی کشور، بر رفع موانع و مشکلات حوزه تولید تاکید کردند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.