اصفهان؛

نرخ بیکاری در شهرضا 3درصد از میانگین استانی کمتر است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا گفت: نرخ بیکاری در شهرضا 14 درصد و 3 درصد از میانگین استانی کمتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی اباذری در نشست خبری تعداد افراد جویای کار در این شهرستان را هفت هزار و 700 نفر اعلام کرد وافزود: امسال 804 درخواست و شکایت در حوزه صیانت از نیروی کار به ثبت رسیده که تاکنون 700 رای صادر شده است.
وی تعداد حوادث کار امسال شهرضا را 50 مورد اعلام کرد وافزود : بهتر است تا بیمه حوادث کارگاهی بی نام باشد تا در زمان وقوع حادثه برای تمامی کارگران قابل استفاده باشد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا با اشاره به برگزاری هزار و 500 نفر ساعت آموزش صنفی تصریح کرد: زمانی که کارفرما از قوانین کار اطلاعات کافی داشته باشد می‌تواند بهتر شرایط را مدیریت و مشکلات کاروکارگری کمتر خواهد بود.
اباذری افزود: در سنوات گذشته نسبت شکایت صنعتی به صنفی 60 به 40 بوده که آمار شکایات صنعتی افزایش وصنفی کاهش پیدا کرده است.
وی مهم ترین علت افزایش شکایتهای کارگران بخش صنعت را نبود تمایل مدیران بخش صنعت در خصوص آموزش قوانین کار دانست و افزود: آمادگی داریم که کلاس های آموزشی در زمینه قوانین کار و موراد مرتبط را برای مدیران صنعتی برگزار کنیم .
اباذری تصریح کرد: شهرستان شهرضا با توجه به وجود شرایط خاص جغرافیایی ، وجود معادن غنی ، آب و خاک مناسب، نیروی کار جوان و زیرساخت‌های صنعتی شرایط مطلوبی برای ایجاد اشتغال دارد.
وی از تلاش فرمانداری و دستگاه های خدمات رسان در خصوص حفظ شرایط موجود اشتغال و افزایش آن قدردانی کرد وافزود: شورای اسلامی کار در شرکت های بالای 50 نفر کارگر باید تشکیل تا بتواند از حقوق کارگران دفاع کنند .
اباذری گفت: در واحدهای صنعتی شهرضا هشت هزار نیروی کار فعال است.
وی از فعالیت هشت هزار واحد صنفی فعال در شهرضا خبرداد وافزود : جمعیت فعال کارگری شهرستان 54 هزار و 957 نفر است.
اباذری گفت : نسبت جمعیت شهرنشینی شهرضا 87 درصد بوده و این درحالی است که روستاهای شهرستان که مرکز تولیدات بوده خالی از سکنه شده و این ناشی ازوجود امکانات در شهر، درآمد بالای شهر نشینی و خشکسالی های اخیر است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا تصریح کرد: در نظراست تا صنایعی که آلایندگی نداشته و اشتغال بالایی دارند به روستاها هدایت شود تا مهاجرت معکوس اتفاق بیافتد.
اباذری گفت : امسال 235 کارفرما با اشتغال 534 نفر از خدمات کمک هزینه دولت در خصوص تخفیف پرداخت بیمه توسط کارفرما استفاده کرده اند.
وی گفت: در ابتدای سال 600 نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده و در طول سال نیز نه 669 نفربه این عدد اضافه شده اما اکنون این تعداد 750 نفر شده که این ناشی از بازگشت به کار افراد و حرکت چرخ های تولید است.
اباذری از فعالیت 115 شرکت تعاونی فعال در شهرستان شهرضا خبر داد و افزود: 80 درصد از حمل و نقل جاده ای این شهرستان در قالب شرکت‌های تعاونی انجام می شود.
وی گفت: شرکت تعاونی کامیونداران و فرهنگیان شهرضا با بیش ازپنج هزار نفر اشتغال از بزرگترین شرکت تعاونی های استان هستند و در این زمینه شرکت تعاونی کامیونداران از برترین های استان است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضاگفت: هزار و 680 مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی ساخته وتحویل متقاضیان شده و از آنجایی که فلسفه وجودی این شرکت ها ساخت مسکن وتحویل بوده ماموریت آنها تمام شده و در حال مفاصاحساب و انحلال هستند.
اباذری گفت: امسال شرکت های تعاونی شهرستان شهرضا 2 میلیون و 928 هزار دلار صادرات داشته که بیشتر در زمینه های صنعتی و کشاورزی بوده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.