اصفهان؛

9850 فقره تسهیلات 18 میلیون تومانی مسکن در اختیار روستاییان قرار گرفته است

در سال گذشته تعداد 9 هزار و 850 فقره تسهیلات مسکن 18 میلیون تومانی با بازپرداخت 5% در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب امام خمینی دستور تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صادر کردند و این بنیاد در طول سالیان متمادی انقلاب چه در زمان جنگ و چه پس از آن تأثیر خود را بر شهرها و روستاهای کشور گذاشته است.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی افزود: همکاری با پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای کم‌جمعیت و ایجاد واحدهای تجاری و اداری نیز از جمله فعالیت‌های این بنیاد به حساب می‌آید، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز 1000 واحد مسکن دیگر توسط بنیاد ساخته شده و در اختیار مردم شریف ایران قرار گیرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در خصوص ساخت مسکن‌های روستایی و مقاوم‌سازی آن‌ها همواره دغدغه‌مند بوده‌ایم، بیان داشت: در سال گذشته تعداد 9 هزار و 850 فقره تسهیلات 18 میلیون تومانی با بازپرداخت 5% در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

هاشمی با اشاره به تعیین محدوده روستاها تصریح کرد: هم‌چنین تلاش کرده‌ایم فضای روستاها را از فضای غیربهداشتی به فضای بهداشتی و با نشاط تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: هر کسی که تا به حال در روستاها سرمایه‌گذاری کرده است نه تنها ضرر نکرده بلکه برکت نیز برایش به همراه داشته است؛ نظام فنی روستایی یکی از برکات سرمایه‌گذاری در روستاست که همواره دغدغه مقاوم‌سازی منازل روستایی را در برابر حوادث طبیعی داشته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران گفت: جامعه باید فرهنگ خواستن و توانستن را در خود تقویت کند؛ تأکید اسلام بر استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بر همین موضوع است.

وی ادامه داد: توجه به مسکن قشر مستضعف باید مورد توجه همه قرار بگیرد؛ یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور اسناد مالکیت مسکن‌های روستایی است و تا کنون بیش از 188 هزار جلد و برگ سند املاک روستایی و شهری تحویل متقاضیان شده است.

هاشمی در پایان اجرای عملیات آسفالت رایگان در جاده‌های روستایی و شهرهای کم‌جمعیت را یکی دیگر از دستاوردهای این بنیاد در استان اصفهان دانست و بیان کرد: برای ما بسیار مهم است که روستاییان به روستاها بازگردند؛ بازسازی مناطقی که بر اثر حوادث طبیعی تخریب شده‌اند و کمک به روند امدادرسانی و به کارگیری از علوم و مصالح نو در بازسازی خانه‌ها از تأثیرات بنیاد است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.