اصفهان؛

پرونده مسکن مهر اصفهان تا پایان امسال بسته می‌شود‌

استاندار اصفهان گفت: با تکمیل ۵ درصد باقی مانده مسکن مهر استان، تا پایان امسال پرونده مسکن مهر به صورت کامل با ارائه خدمات روبنایی به این مجموعه‌ها بسته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در هفتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: دولت از روز نخست اعلام کرد که تعهداتی که در زمینه ساخت مسکن مهر ایجاد شده را با سرعت و قوت پیگیری می‌کند و با وجود محدودیت‌های منابعی و تسهیلاتی تکمیل این مجموعه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان تکمیل 210 هزار واحد مسکن مهر را متعهد شده بود، افزود: این مسکن‌ها شامل مسکن مهر روستایی، شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر و همین‌طور شهرهای جدید هستند که تا به امروز تنها 12 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است، به عبارتی 95 درصد مسکن مهر تاکنون تحویل متقاضیان شده است و تنها 5 درصد باقی مانده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: با تکمیل 5 درصد باقی مانده، تلاش می‌کنیم تا پایان امسال، پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شود و تمامی 210 هزار واحد مسکن مهر استان تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه این واحدهای باقی مانده به طور عمده در شهرهای جدید هستند، تصریح کرد: بیش از 6 هزار واحد در فولادشهر و بقیه در بهارستان و شهر جدید مجلسی و تعدادی هم در دیگر شهرها هستند و 14 هزار واحد نیز بدون متقاضی، به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

زرگرپور عمده مشکلات اساسی مسکن مهر را خدمات زیربنایی مانند آسفالت معابر، جدول‌گذاری و خدمات روبنایی مانند مدرسه و مسجد بیان کرد و گفت: با عقد قراردادی که از سوی اداره‌کل راه شهرسازی با شهرداری‌های ذی‌ربط صورت گرفته و تحویل 66 میلیارد ریال اعتبار و 370هکتار زمین و حدود 7 هزار تن آسفالت، احداث تاسیسات زیربنایی به طور کامل به شهرداری‌های ذی‌ربط واگذار شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در بیش از 45 شهر مشغول تکمیل خدمات زیربنایی هستند و تاکنون در 25 شهر به اتمام رسیده است و این تنها اقدام برای حل مشکل، با وجود کمبود منابع بود.

وی با بیان اینکه خدمات روبنایی مانند ساخت درمانگاه، مدرسه، مسجد و پاسگاه نیز تعیین تکلیف شده است، اظهار داشت: کسری حدود 120 مدرسه در کل مسکن مهر استان اصفهان وجود دارد که مقرر شد 50 درصد اعتبار را راه و شهرسازی استان و 50 درصد را سازمان نوسازی مدارس تعهد کند.

زرگرپور بیان کرد: با این اقدامات و تدابیر اندیشیده شده، مسائل اساسی و مشکلات حاد مربوط به مسکن مهر تعیین تکلیف و به زودی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در 2 مسکن مهر فولاد‌شهر و فریدون‌شهر مشکلات ویژه‌ای وجود داشت، تصریح کرد: به صورت ویژه به این مجموعه‌ها پرداخته شده و در زمینه مسائلی از قبیل بیمه و مالیات به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده که امیدوار هستیم با قوت و سرعت مرتفع شود.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات مربوط به فاضلاب مسکن مهر نطنز و فریدونشهر گفت: 45 میلیارد ریال کمک به ایجاد فاضلاب فریدون‌شهر و 8 میلیارد ریال نیز برای تکمیل فاضلاب نطنز در نظر گرفته شده که این منابع می‌تواند مشکل این 2 شهر را حل کند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته و اعتبارات در‌نظر گرفته شده استان اصفهان شاید نخستین استانی باشد که تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را به صورت کامل با خدمات روبنایی می‌بندد.

زرگرپور با اشاره به اعتبارات مربوط به بافت فرسوده و خرید مسکن اظهار داشت: براساس گزارش مدیرعامل بانک مسکن با وجود تسهیلات خوب و نرخ‌های قابل قبول از تسهیلات مربوط به خرید مسکن استقبال زیادی نشده و باید بررسی‌های لازم درباره عدم استقبال متقاضیان خرید مسکن برای اخذ این تسهیلات شناسایی شود.

وی مسکن را موتور محرک اقتصاد دانست و گفت‌: بیش از 370 رشته کاری به مسکن ارتباط دارد و ایجاد تحرکی در این بخش می‌تواند در مسائل اشتغال موثر باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.