کرمان؛

اصلاح عملیات بانکی از هفته آینده آغاز می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از یکشنبه آینده طرح اصلاح عملیات بانکی کلید می خورد وقانون بانکداری بدون ربا که از سال 62راکد مانده بازبینی می شود.

اصلاح عملیات بانکی از هفته آینده آغاز می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به کاهش 30درصد صادرات پسته کشور گفت: در کشور 13استان تولید کننده پسته داریم که 75درصد محصول در کرمان تولید می شود.

وی افزود: 2میلیارددلار ارزش صادرات دراین بخش بوده که امسال به سبب کاهش صادرات کشاورزان پرتلاش پسته دار زیان دیده اند.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس اظهار کرد: در این حوزه ما در بحث کاهش صادرات پسته به رئیس جمهور نیز تذکر داده ایم.

پورابراهیمی همچنین ازاصلاح عملیات بانکی از یکشنبه آینده خبرداد وافزود: متاسفانه قانون بانکداری بدون ربا از سال 62درکشورما بازبینی نشده است.

وی این مسئله را دغدغه همه افراد جامعه ذکر کرد واظهار داشت: در پاسخی که رهبر انقلاب به نامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص بانکها داده اند یکی از بندها تشکیل شواری فقهی در مجموعه بانک مرکزی و شورای پول واعتبار بود.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس خاطرنشان کرد: اولین مشکل و بزرگ ترین مشکل فعالان اقتصادی چالش های نظام بانکی است که باید برطرف شود.

استاندار کرمان گفت :طرح نجات یکی از طرح هایی است که درحوزه آسیب های اجتماعی در کرمان در دست اجرا است وبه زودی نتایج آن منتشر می شود.

 علیرضا رزم حسینی در شورای اداری استان گفت: این طرح در یکی از محلات شهر کرمان در حال اجراست .

وی افزود:دولت در کرمان دو برنامه دارد یکی ادامه جلسات کارگروه رفع موانع تولید که 2363طرح تاکنون دراین کارگروه بررسی شده و1175میلیاردتومان تسهیلات پرداختیم.

رزم حسینی با اشاره به دیگر وظیفه دولت در کرمان در حوزه رونق اقتصادی ازتصویب 1840طرح خبرداد وگفت: 1116میلیارد تومان معرفی به بانک داشتیم که 130میلیاردتومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار