شیراز؛

حافظ ،حافظ فرهنگ و ادبیات ایران

معاون رئیس جمهورگفت: امروز دیگر حافظ متعلق به ایران و ایرانیان نیست و کلامش بر ذهن تمامی ادب دوستان جهان جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون رئیس جمهور گفت: حافظ شاعر و اندیشمند بزرگی است که پیام انسان دوستی را به جهانیان تقدیم کرده است.
دکتر سلطانی فر افزود: نگاه جهان بین حافظ وپیام انسان دوستی اش باعث شده در یک جغرافیای محدود نگنجد و ادب دوستان جهان در رساله های متعددی به این موضوع اشاره کرده اند.
به گفته وی، حافظ جدای از شاعری چیره دست از درایت بالایی برخوردار است و با ذوق شرقی خود مضامین عرفانی را چنان بیان کرده که برای هر سن قابل درک باشد و هر مخاطبی بر اساس فهم خود از اشعار حافظ برداشت دارد.
وی افزود :جهان امروز حافظ را نه تنها به عنوان شاعر می شناسند بلکه او را متفکری نو اندیش و خرد گرا به شمار می آورد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: مسالمت جویی، مثبت اندیشی ،عشق و پیکار با ریاکاری، از بلندترین مضامین شعری حافظ است که جهان امروز به آن نیاز دارد و بدست آوردن آن را در شمار آرزوهای خود جستجو می کند.
وی به یاد روز مولانا اشاره کرد و گفت : در کنار ادای احترام به خواجه  شیراز امروز روز ادای احترام به مقام مولانا است.
سلطانی فر  افزود:اگر حافظ آیینه تمام نمای مدارا است ، مولانا اسطوره آزاد اندیشی است و اشعار مولانا در غرب گسترش یافته و نمی توان سروده های او را برای زمان و مکان خاص تعریف کرد.
معاون رییس جمهور اندیشه های انسان دوستانه  مولانا را  رمز ماندگاری اش در جهان و بین دوستدارانش  دانست.
وی گفت : حافظ و مولانا تنها شاعر نیستند هر دو حکیمند و شعر آنها درس درست زیستن و نگاه مثبت داشتن به خدا و جهان را هدیه می کند.
به گفته معاون رییس جمهور ، حافظ و مولانا معلمان دهکده جهانی اند و بشر را به مروت و مدارا ترغیب کردند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار