چه خبر از تولیدات سینمای ایران/ جدایی شهاب از کیانوش

در هفته اول مهرماه فیلم‌های تولیدی سینما به مراحل پایانی نزدیک شدند.

چه خبر از تولیدات سینمای ایران/ جدایی شهاب از کیانوشبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جدیدترین مراحل ساخت فیلم‌های تولیدی را می‌خوانید:
 
جدایی و تکذیب سرمایه‌گذاری شهاب حسینی بر فیلم «کاناپه» عیاری
شهاب حسینی که به تازگی به‌دلیل همزمان بودن ایفای نقش در مجموعه «شهرزاد» و ساخت فیلم «کاناپه» عیاری، از حضور در این فیلم انصراف داده بود؛ از سرمایه‌گذاران این فیلم نیست.
 
پیش از این عنوان شده بود شهاب حسینی بازیگر نقش اصلی و سرمایه‌گذار فیلم «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری است که طبق آخرین پیگیری، این موضوع تکذیب شد. 

بابک حمیدیان در این فیلم ، بازیگر جایگزین شهاب حسینی شد.
 
پایان تدوین و آغاز صداگذاری «لابی»
تدوین این اثر سینمایی توسط محمدرضا مویینی به پایان رسیده و به زودی صداگذاری کار توسط علیرضا علویان آغاز می شود.  
 
فیلمبرداری «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی همزمان با عید فطر آغاز شد و پس از فیلمبرداری در لوکیشن هایی همچون نووتل و فرودگاه امام خمینی ره وارد مراحل فنی شد.
 
فیلمنامه «لابی» توسط محمد پرویزی نوشته شده و روایت کننده داستان زندگی افرادی است که در یک هتل مستقر می شوند و قصه هر کدام از آنها، اتاق به اتاق روایت می شود.  
 
شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی، آرمان درویش، سام نوری، هستی مهدوی فرد، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور و الهام جعفرنژاد  از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی به ایفای نقش می پردازند.

قرار است اولین نمایش «لابی» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باشد. امیرشهاب رضویان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد
 
پایان فیلمبرداری«چهل کچل»
فیلمبرداری «چهل کچل» جدیدترین فیلم بلند صادق صادق دقیقی به پایان رسیده است. ضمن اینکه تدوین آن به صورت همزمان توسط حسن ایوبی انجام می شود و راف کات آن نیز زده شده است.

در «چهل کچل» پژمان بازغی، مریم بوبانی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، پرهام دلدار و مهدی مهاجری نقش‌آفرینی می‌کنند.

بازنویسی نهایی «گم»
به گفته مهدی باقری مستندساز و کارگردان سینما هم اکنون مرحله بازنویسی نهایی فیلمنامه این اثر را انجام می‌‌شود و تا اواخر امسال برای دریافت پروانه ساخت ویدیویی به وزارت ارشاد ارائه خواهد شد.رایزنی با اسپانسر نیز در حال انجام است و کار در فصل بهار کلید می‌خورد..  
 
«بیوگرافی» در مرحله تدوین/ «روسی» در مرحله بازنویسی نهایی
فیلمبرداری این فیلم با عنوان قبلی «اینجا آدم تنهاست» ساخته فاطمه ثقفی به اتمام رسیده و این روزها توسط مستانه مهاجر در حال تدوین است. عوامل هنوز برنامه‌ریزی خاصی برای اکران در نظر نگرفته‌اند.
 
فیلم سینمایی «روسی» ساخته امیرحسین ثقفی نیز مراحل بازنویسی نهایی را پشت سر می گذارد و عوامل سازنده آن چند روز آینده درخواست پروانه ساخت خواهند داد. ساخت این فیلم در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.
 
ساخت موسیقی «هجوم» به پایان رسید
ساخت موسیقی «هجوم» توسط میلاد موحدی به پایان رسید و پرویز آبنار در استودیو بهمن مراحل میکس نهایی را انجام می‌ده..اگر تا سه هفته آینده نسخه نهایی این فیلم آماده شود که تصمیمات لازم جهت نمایش و اکران گرفته می‌شود.

هدف گروه سازنده، نمایش فیلم در ایران و جشنواره فیلم فجر است که در صورت پذیرفته شدن اولین نمایش در آنجا خواهد بود.
 
بابک کریمی، لوون هفتوان، پدرام شریفی، عبد عادست، مهدی اعتماد سعید و محمد ساربان از کاراکترهای اصلی فیلم هستند.
 
داستان این فیلم که موضوعی پلیسی جنایی دارد، در یک ورزشگاه بسکتبال می‌گذرد. قتلی در این ورزشگاه اتفاق می‌افتد و...‎  
 
صداگذاری «پدیده» ادامه دارد/ اسرافیل در پیش‌تولید
مراحل فنی فیلم«پدیده»  تقریبا به اتمام رسیده و صداگذاری فیلم ادامه دارد. اما زمان قطعی به پایان رسیدن تمام مراحل آن مشخص نیست
«اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده همچنان در مرحله پیش‌تولید قرار دارد تا با فراهم شدن شرایط ساخت، فیلمبرداری آغاز شود.
 
فیلم «پدیده» جدیدترین ساخته علی احمدزاده یک اثر اجتماعی و از فضایی عاشقانه‌ برخوردار است.
«اسرافیل» نیز دومین ساخته آیدا پناهنده و اولین تجربه تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر است.   
 
«پایان رویاها» به ایستگاه آخر رسید
«پایان رویاها» در مراحل پایانی فنی به سر می‌برد و حدود چهار روز آینده آماده نمایش خواهد شد. پخش داخلی و خارجی فیلم را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد که تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز عهده‌دار است.  
 
«پایان رویاها» به نویسندگی و کارگردانی محمد علی طالبی و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و امیرحسام رضایی، شیوا فرهادی، مجید پتکی، نسرین بابایی و آوا درویشی از بازیگران اصلی آن هستند.  
 
داستان «پایان رویاها» درباره زندگی خانواده‌ای جنگل نشین است. فرزند کوچک خانواده به خاطر بی‌احتیاطی ناخواسته دچار مشکل بزرگی می شود و پدر و مادر او نیز برای نجات کودک همه تلاششان را به کار می برند.
 
 
«فصل سرد» پاییز کلید می‌خورد
به گفته جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما، قرار بر این بوده که فیلم «فصل سرد» در فصل پاییز ساخته شود که با فرا رسیدن این فصل و پس از جمع آوری کامل گروه بازیگران کار شروع می‌شود. 

«فصل سرد» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری است و به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی این کارگردان محسوب می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.