شیراز؛

27 درصد سالمندان استان فارس بیکار و 17 درصد بدون درآمد هستند

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: 27 درصد سالمندان استان فارس بیکار هستند و 17 درصد از آن ها هیچ درآمدی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیّد مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در استان فارس 9 خانه سالمندان روزانه و 8 خانه سالمندان شبانه‌ روزی مشغول فعالیت هستند که همه این مراکز سالمندان غیر دولتی بوده و با نظارت بهریستی فعالیت می‌ کنند.
وی شرایط سالمندان استان فارس را چندان مطلوب ندانست و افزود: 2 هزار و 500 نفر از سالمندان زیر حمایت صندوق‌ های بیمه‌ ای، هزار و 500 نفر زیر پوشش کمیته امداد و 500 نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد: 27 درصد از سالمندان استان فارس بیکارند که از این تعداد 30 درصد از آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند و 17 درصد از سالمندان این استان بدون هیچ درآمدی هستند و فقط 7.3 درصد سالمندان از وضعیت خوبی برخورداند.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، امید به زندگی در ایران 4 برابر شده و رتبه اول آسیا را دارد، عنوان می‌کند: کیفیت زندگی سالمندان، معیشت و نگهداری آنها 3 مشکل اساسی است که باید برای آن راهکارهایی را یافت.
موسوی که یکی از دلایل اصلی آسیب‌ های اجتماعی در جامعه را عدم توجه و احترام به جایگاه سالمندان و شکاف بین‌نسلی دانست، و ادامه داد: اصلاح شیوه زندگی، خود مراقبتی و به کارگیری توان همه دستگاه‌ های دولتی و غیر‌دولتی به ویژه کانون‌ های مردم‌ نهاد، 3 راهکاری است که سازمان بهزیستی برای حل مشکلات سالمندان ارائه داده است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه سالمندان منتقل‌کننده فرهنگ و تجربه به نسل کنونی هستند تصریح کرد: باید خودمراقبتی را به سالمندان آموزش داده و از آن ها حمایت همه‌ جانبه کرد که صدور کارت‌های منزلت یکی از اقداماتی است که بهزیستی استان فارس در این زمینه پیگیری می‌ کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار