شیراز؛

باغ‌ وحش شیراز نیاز به بهسازی دارد

مدیرکل محیط‌‌ زیست استان فارس گفت: مسئولان باغ وحش باید هرچه سریع‌تر طرح خود را درباره دوباره‌ سازی مکان حیوانات ارائه دهند و ظرف مدت یک‌ سال آن را اجرایی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمزه ولوی مدیر کل محیط‌‌ زیست استان فارس  گفت: با صحبت‌ هایی که با مسئولان باغ وحش شیراز شده برای هر حیوان با توجه به نیاز های اقلیمی و زیستی مکان مناسبی ساخته می‌ شود.
وی با بیان اینکه مساحت 3 هکتاری باغ وحش شیراز با توجه به تعداد حیوانات بسیار کم است و جوابگوی این تعداد حیوان نیست افزود: به طور مثال برای‌ هر قلاده شیر مساحت 150، خرس 300 و گرگ 150 مترمربع فضا با توجه به نیاز‌های اقلیمی و بومی آن حیوان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه حیوانات وحشی گوشت‌ خوار و علف‌ خوار باید به صورت جفت نگهداری شوند عنوان کرد: وضعیت باغ وحش شیراز نسبت به قبل تغییراتی کرده ولی هنوز کافی نیست و باید هرچه سریع‌تر مسئولان باغ وحش طرح خود را درباره دوباره‌ سازی مکان حیوانات ارائه دهند و ظرف مدت یک سال آن را اجرایی کنند.
ولوی با اشاره به اینکه در هفته اخیر محیط زیست با سازمان‌ های زیربط جلسات متعددی را برگزار کرده است خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به ساخت محیط مناسب برای حیوانات باغ وحش شیراز محیط زیست اعلام شکایت می‌ کند.
وی با بیان اینکه برای برخورد با شرایط بد باغ وحش شیراز خلا قانونی وجود دارد، تصریح کرد: برخی از خلاهای قانونی مانع برخورد جدی می‌ شود.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با تاکید براینکه از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی باغ وحش  حمایت می‌کنیم، گفت: اگر سرمایه‌گذاری برای فعالیت در این بخش تمایل داشته باشد می‌ تواند با ارائه طرح خود از کمک‌ ها و زمینه‌ های همکاری محیط زیست استفاده کند.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار