کرمانشاه؛

تحصیل دانشجوی عراقی در دانشگاه رازی

معاون فرهنگی اجتماعی و امور بین‌الملل دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: 200 مشغول تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛عبدالحمید علیزاده در جریان بازدید هیات عالی‌رتبه استان دیالی عراق از دانشگاه رازی اظهارکرد: دانشگاه رازی کرمانشاه تجربه بسیار خوبی در زمینه همکاری با دانشگاه های کشور عراق دارد.دانشگاه رازی کرمانشاه با دانشگاه های کشور عراق از استان سلمیانیه گرفته تا بصره تفاهم نامه های همکاری مشترک بسیار منعقد کرده و تاکنون نیز برنامه های بسیاری را به مرحله اجرا درآورده است.

وی  گفت: تاکیدات بسیاری در اسناد بالادستی نظام مبنی بر توسعه آموزش عالی در آنسوی مرزها آمده که اصطلاحا به آن دیپلماسی علمی می‌گوییم و در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهار نقطه از چهار گوشه کشور را هدف اجرای این کار قرار داده و خوشحالیم که استان کرمانشاه به مرکزیت دانشگاه رازی یکی از این چهار نقطه هدف کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1391 برای اولین بار دانشجویانی از عراق وارد دانشگاه رازی شدند که در آن سال تعداد آنها تنها 12 نفر بود، اما در طی چهار سال اخیر رشد پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه رازی به نحوی بوده که امروز شاهد حضور 200 دانشجوی عراقی در این دانشگاه هستیم.

علیزاده تصریح کرد: در تمامی دانشکده ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه رازی کرمانشاه از لیسانس گرفته تا فوق لیسانس و دکتری، دانشجوی عراقی دیده می شود.

این مقام مسئول در دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به قرارداد همکاری این دانشگاه با رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران، گفت: در قالب این قرارداد همکاری مشترک چنانچه دانشجویی از کشور عراق به دانشگاه رازی معرفی شود، تخفیفات شهریه قابل توجهی به آنها می دهیم.

وی یادآور شد: به استاندار دیالی هم قول می‌دهیم چنانچه از سوی این استانداری دانشجویانی به دانشگاه رازی معرفی شود از تخفیف شهریه بهره مند شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: عمده فعالیت های مشترک دانشگاه رازی با دانشگاه های عراقی در زمینه تبادل دانشجو و استاد است که انتظار داریم در آینده نیز تفاهم نامه همکاری مشترکی با دانشگاه دیالی عراق منعقد کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار