کرمانشاه؛

امضا تفاهم‌نامه همکاری استانداران کرمانشاه و دیالی

به منظور گسترش روابط در زمینه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری به امضاء استانداران کرمانشاه و دیالی عراق رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛این تفاهم نامه 18 بندی، شامگاه شنبه(10 مهر) در کرمانشاه به امضاء اسداله رازانی استاندار کرمانشاه و مثتی علی التمیمی استاندار دیالی عراق رسید.

هماهنگی لازم از سوی طرف عراقی جهت تسهیل تردد زوار از طریق مرز سومار و تامین زیرساختهای لازم در این زمینه، پیگیری لازم جهت برقراری تعرفه ترجیحی گمرکی برای محصولات صادراتی از کرمانشاه به عراق، اعلام آمادگی طرف ایرانی برای پذیرش بیماران عراقی و اعلام نیازمندیهای درمانی از سوی طرف عراقی، تامین نیازهای دارویی طرف عراقی از طریق انعقاد قرارداد فروش دارو و برنامه ریزی طرفین برای برپایی اجرای تورهای گردشگری، توریسم درمانی و جشنواره های فرهنگی هنری از مفاد این تفاهم نامه بود.

همچنین اعلام آمادگی طرف ایرانی برای برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای، همکاری طرفین در زمینه آموزشی، علمی پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اعلام آمادگی طرف ایرانی برای تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی در دیالی و اعلام آمادگی طرف ایرانی برای اجرای طرح‌هایی در زمینه آب و فاضلاب، برق، مخابرات، پزشکی، کشاورزی، دامپروری، بازرگانی و صنعتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه 18 ماده‌ای بود.

همچنین بر اساس یکی از مفاد این تفاهم نامه مقرر شد فرمانداران گیلانغرب و بلدروز عراق در نشست هایی بصورت ماهانه مسائل و مشکلات بازارچه های مرزی سومار-مندلی را بررسی کنند.
ایجاد ساز و کار مناسب توسط اتاق های بازرگانی طرفین برای حل و فصل مشکلات تجار ایرانی و عراقی و موافقت طرف عراقی برای ایجاد سازو کاری به منظور تسهیل و حل مشکلات صادرات سیمان از مرز خسروی و بازارچه سومار از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

همچنین مقرر شد طرفین با برگزاری نشست های مشترکی هر سه ماه یکبار زمینه اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه را فراهم کنند.

استاندار دیالی به همراه هیاتی از مسئولین این استان روز گذشته(9 مهر) به استان کرمانشاه سفر کردند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.