کرمانشاه؛

صادرات 8 هزار کامیون کالا از مرز سومار

رازانی استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس تصمیم وزارت کشور در ایام اربعین صادرات کشور به بخش عربی عراق از طریق مرز سومار انجام می شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رازانی استاندار کرمانشاه گفت: بازارچه سومار پس از چند دهه رکود کامل در دوران دولت تدبیر و امید بازگشایی شد و طی این مدت 2 سال رونق بسیاری پیدا کرده است به گونه ای که تنها در 2 ماهه نخست امسال بیش از 8 هزار کامیون کالا از طریق این مرز مبادلاتی به کشور عراق صادر شده است که این یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

این مقام عالی استان ادامه داد: بنابر تصمیم وزارت کشور در ایام اربعین مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران تنها به عبور زوار اختصاص می یابد و تمامی مبادلات تجاری کشورمان با عراق تنها از طریق بازارچه سومار انجام شود.

وی افزود: نصب دستگاه ایکس ری یکی از نیازهای اصلی این بازارچه است که باید توسط گمرک انجام شود توسعه راه های دسترسی به بازارچه در 2 محور ویژنان و زله زرد با کمک وزارت نفت به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

این مقام عالی استان به برنامه ریزی برای عبور زوار در سال های آتی از طریق مرز سومار خبر داد و گفت: در سال های آینده تلاش می کنیم این امکان از طریق مرز سومار فراهم شود. البته در این فاصله زمانی برخی مشکلات این بازارچه همچون تامین آب شرب مناسب برای حجم عظیمی از مسافر را رفع می کنیم.

 

انتهای پیام/ز

توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.