شیراز؛

مهلت یک ماهه برای نوسازی باغ وحش شیراز

حمزه ولوی مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: مسئولان باغ وحش شیراز تا آخر آبان ماه مهلت دارند طرح و برنامه بازسازی این مجموعه را ارائه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وی اظهار کرد: طی جلسات برگزار شده قرار بر این شد مسئولان باغ وحش شیراز تا آخر آبان ماه طرح و برنامه خود را برای نوسازی و ایجاد زیرساخت های مناسب ارائه کنند.
ولوی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست این برنامه را بررسی می کنند و چنانچه مورد تائید بود یکسال زمان برای اجرای این کار خواهند داد.
مدیرکل محیط زیست استان فارس افزود: چنانچه مسئولان باغ وحش شیراز طی مدت مشخص شده طرح خود را ارائه نکنند با هماهنگی دیگر دستگاه ها اقدام به تعطیلی باغ وحش شیراز خواهیم کرد.
ولوی با اشاره به اینکه زیرساخت های نگهداری حیوانات در این مجموعه رعایت نمی شود، گفت: فضای کار این باغ وحش از گذشته و طبق توافقات ۳ هکتار بوده و اگر قرار باشد فعالیت های مربوطه دیگر در حاشیه این فضا انجام شود احتیاج به مجوز و تائید کارشناسان دارد.
وی یادآور شد: هر حیوانی باید در فضای مشخص و متناسب با خود زندگی کند که در این راستا فضای زیستی مناسب در اختیار حیوانات این مجموعه قرار ندارد.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه سلامت حیوانات در حال تهدید است، گفت: زمانی که فضای مناسب برای حیوانات وجود نداشته باشد سلامت آنها به خطر می افتد که برای رسیدن به این مهم به طور مثال برای یک قلاده گرگ حدود ۱۵۰ متر مربع و برای یک جفت ۳۰۰ مترمربع فضا لازم است و یا اینکه برای یک خرس ۳۰۰ مترمربع و برای یک جفت ۶۰۰ مترمربع لازم است.
ولوی ادامه داد: این باغ وحش پروانه بهره برداری ندارد که باید پس از اجرایی شدن برنامه های جدید در این راستا نیز اقدام شود.
وی با بیان اینکه هزینه های نگهداری از حیوانات سنگین است، گفت: به طور حتم این باغ وحش برای صاحبان آن سودی ندارد بنابر این باید هرچه سریعتر اقدام به بازسازی این فضا کرد تا مردم بتوانند ورود کنند.
مدیرکل محیط زیست استان فارس افزود: تعداد حیوانات موجود در این فضا نیز بسیار زیاد است بنابر این هزینه های آنها نیز تنها در بحث غذا زیاد می شود.
ولوی با اشاره به اینکه در خصوص برخورد با اینگونه موارد خلع قانونی نیز داریم، گفت: نمی توان بدون حکم قانون و هماهنگی اقدامی کرد و از طرفی در یکی از شکایت های ما صاحب این باغ وحش با اینکه محکوم شد اما حکم آن ناچیز بود.
وی با اشاره به اینکه پیگیر تمام شکایت ها از این مجموعه هستیم تاکید کرد: طبق قانون عمل خواهیم کرد تا این مجموعه استاندارد سازی شود.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران برای راه اندازی باغ وحش نیز حمایت می کنیم، گفت: اگر سرمایه گذاری برای فعالیت در این بخش تمایل داشته باشد می تواند با ارائه طرح خود از کمک ها و زمینه های همکاری محیط زیست نیز استفاده کند.
 ولوی در خصوص سد تنگ سرخ گفت: گزارشات ارزیابی زیست محیطی به سازمان ارسال شده و باید در انتظار رای کمیته ماده ۲ بود و هرآنچه این کمیته رای داد مورد قبول است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مهلت ، نوسازی ، باغ وحش ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار