شیراز؛

بازسازی جرثقیل عظیم 80‌ تنی در پتروشیمی شیراز

جرثقیل عظیم 80‌ تنی NCK توسط کارکنان پتروشیمی شیراز به‌ صورت کامل تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جرثقیل عظیم 80‌ تنی NCK که توسط کارکنان پتروشیمی این شهر به‌صورت کامل تعمیر و بازسازی شد، علاوه‌ بر کاربری‌ های گذشته به‌ منظور ارتقای کاربری و طراحی و نصب تجهیزات جدید، توانایی انجام عملیات مختلف را پیدا کرده است.
این جرثقیل به‌ علت استهلاک بیش‌ازحد و خرابی قسمت ‌های مختلف و بیش از پنج سال توقف و عدم سرویس‌دهی، مازاد اعلام‌ شده بود که چنین تعمیراتی روی جرثقیل ‌های مانیتواک توسط کارشناسان خارجی و خرید قطعات یدکی از خارج کشور با هزینه بسیار بالایی در سال‌های گذشته صورت می‌ گرفت.
برای تعمیر این جرثقیل کارشناسان خارجی هزینه تعمیر و تأمین قطعات یدکی از خارج را حداقل 15 میلیارد ریال برآورد کرده بودند درصورتی‌ که انجام این عملیات توسط متخصصان داخلی شرکت پتروشیمی شیراز حدود یک ‌میلیارد ریال هزینه در برداشته که 700 میلیون ریال آن برای خرید قطعات یدکی و اجرت در خارج از شرکت هزینه شده است.
این اقدام بیش از 14 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در برداشته که منجر به عملیاتی شدن جرثقیلی به ارزش 35 میلیارد ریال شده است.
این جرثقیل که کمترین امیدی به احیا آن نبود دوباره زنده و راه‌اندازی شد و به‌ جرات می‌توان ادعا کرد که با کیفیت و کارایی بهتر از روز نخست آن در سرویس قرار گرفته است.
مهم‌تر اینکه کارگران و کارکنان بخش موتورپول این مجتمع با شور و تعصب ملی و شوق نیل به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج و استقلال ثابت کردند که برای پیشبرد توان فنی و عملی خود از هیچ کوششی فروگذار نیستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار