کرمان؛

همیاران پلیس مربیان کوچک ،راهنمایان بزرگ

همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک امروز باحضور بیش از 500دانش آموز دختر وپسر مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در این مراسم فرمانده انتظامی استان کرمان گفت : اساس کارپلیس درجهت نهادینه شدن فرهنگ دربین کودکان وطرح همیاران پلیس است.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود :این افراد درقالب طرح همیاران پلیس میتوانند درطول مسافرت باتذکر دادن تخلفات ازبسیاری تصادفات وآسیب ها جلوگیری کنند.
وی با اشاره به شعار امسال "همه با هم برای امنیت و آرامش "خاطر نشان کرد: امنیت یک مقوله چندوجهی است وهمه افراد متناسب باشغل واختیاراتی که دارند باید برای یک  امنیت پایدار تلاش کنند.
وی تصریح کرد : امیدواریم باانجام این اقدامات موثر زمینه هم افزایی وارتقای امنیت عمومی را شاهد باشیم.
در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم  امنیت دانش‌آموزان را در سایه همکاری ناجا دانست و گفت: نیروی انتظامی با آموزش و پرورش همکاری خوبی برای حفظ سلامتی و ارتقای امنیت دانش‌آموزان استان کرمان انجام می‌دهد.
محمد محسن‌بیگی افزود: نیروهای انتظامی تلاش‌های بسیاری را برای برقراری نظم و امنیت انجام می‌دهند و دانش‌آموزانی که به عنوان همیار پلیس هستند باید برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده و دیگران مراقبت‌های لازم را انجام دهند و از انجام کارهای خلاف جلوگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با آموزش و پرورش همکاری خوبی برای حفظ سلامتی و ارتقای امنیت دانش‌آموزان استان کرمان انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در همایش طلایه‌داران ترافیک به عنوان همیار پلیس هستند و به پلیس کمک می‌کنند تا در شهر، خیابان و خانه مشکلات کمتری داشته باشند.
همچنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان هم در این همایش گفت : این طرح از سال 84به پیشنهاد نیروی انتظامی و با همکاری آموزش و پرورش اجرایی شده و توانسته به موفقیت های چشمگیری برسد.
سرهنگ حمید معین زاده  هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش حوادث دانست و افزود : باید قوانین راهنمایی و رانندگی از سنین پایه آموزش داده شود تا رسیدن به سن دریافت گواهینامه قوانین در آنها نهادینه شده باشد.
وی خاطر نشان کرد : امیدواریم از دانش آموزان برای ارتقا فرهنگ ترافیک کمک بگیریم .
وی به موفقیت های این طرح اشاره و تصریح کرد : با اجرای این طرح و با کمک همیاران پلیس بیش از 95در صد رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.
در پایان این مراسم از 10نفر ازفرهنگ یاوران حوزه ترافیک و 10نفر از رانندگان سرویس های مدارس که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده اند تجلیل شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.