همدان؛

تشکیل پرونده الکترونیک برای 13 درصد از جمعیت همدان

پرونده الکترونیک برای 13 درصد از جمعیت استان همدان تشکیل و اطلاعات این افراد در این سامانه به ثبت رسیده است. ‎

تشکیل پرونده الکترونیک برای 13 درصد از جمعیت همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طاهره عزیزی در آیین آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت افزود: سال های گذشته شاهد بیمارستان محوری، تجاری شدن درمان و چند پارگی ارائه خدمات بودیم که با سیاست های دولت و تلاش وزارت متبوع، تحول در ارائه مراقبت های اولیه ایجاد شد.

وی عنوان کرد: 15 برنامه در بسته های تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده است که 6 برنامه آن ساختاری و زمینه ساز اجرای باقی برنامه هاست و برنامه های هفتم تا پانزدهم هم برنامه های محتوایی هستند که بر اساس برنامه های زیربنایی اجرا می شوند.

وی افزود: ارائه خدمات اولیه بهداشت به جمعیت روستایی در شهرهای زیر 20 هزار نفر از سال 1394 آغاز شد و ارتقای برنامه مراقبت های اولیه و اصلاح آن در شهرهای بالای 50 هزار نفر بر محور خودمراقبتی با هماهنگی های بین بخشی در قالب اجرای برنامه های 7 تا 15 تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور با محتوای غنی و مشارکت بخش‎های دولتی و خصوصی با استقرار سامانه الکترونیک، اجرای نظام پایش ارزشیابی و استقرار مناسب پزشکان آغاز شد.

عزیزی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در 137 مرکز روستایی و روستایی شهری اجرا می شود ادامه داد: 800 هزار نفر از جمعیت استان از این خدمات بهره مند هستند که 680 هزار نفر از آنان دارای بیمه روستایی هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای احداث 33 مرکز خدمات جامع پایگاه سلامت برنامه ریزی شده و برای این طرح ها نیز اعتباری معادل 140 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: خدمات بخش بهداشتی در مناطق حاشیه ای به بخش خصوصی واگذار شده و با پیگیری انجام شده تمام جمعیت استان را زیر پوشش قرار خواهیم داد و به ازای هر دو هزار و 500 نفر یک مراقب استخدام خواهیم کرد.

انتها/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.