در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات رحیمی پیرامون امضای سند خواهرخواندگی جزیره گوادر پاکستان با چابهار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست کلان نظام و دیدگاه دولت این است که چابهار تبدیل به منطقه ای توسعه یافته شود.

توضیحات رحیمی پیرامون امضای سند خواهرخواندگی جزیره گوادر پاکستان با چابهار"علیرضا رحیمی" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون امضای سند خواهرخواندگی جزیره گوادر پاکستان با چابهار اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه بر توسعه همه جانبه سواحل منطقه دریای عمان و مکران تاکید زیادی شده است.

وی ادامه داد: سیاست کلان نظام و دیدگاه دولت این است که چابهار تبدیل به منطقه ای توسعه یافته و دروازه صادرات و واردات ایران شود.

رحیمی افزود: تنگه هرمز در هرگونه فعالیت مسئله ساز نظامی می تواند فعالیت اقتصادی ما را با مشکل رو به رو کند به همین دلیل منطقه آزاد چابهار در اولویت توسعه قرار گرفته و مجلس و دولت هم به آن نگاه ویژه ای دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: روابط چابهار با بنادری که در نزدیکی آنجاست مانند گوادر می تواند کمک  کننده باشد تا ایران ارتباطاتش را به آب های آزاد و ظرفیت های صادرات و واردات خود را افزایش دهد به همین جهت با خواهر خواندگی دو منطقه معافیت‌های خاصی را به همراه خواهد آورد.

رحیمی اضافه کرد: ایران نگاه ترانزیتی به چابهار داشته  و تصمیم دارد یک دالان ترانزیتی در این منطقه ایجاد کند لذا تبدیل گمرک دوقارون به منطقه آزاد گام اساسی و تکمیلی این دالان ترانزیتی به اسیای مرکزی و افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار